Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Synd om!

Av Aamor & Tina - 18 september 2013 17:18

I natt har det varit väldigt synd om mig för matte har hållt mig vaken största delen av natten med sitt hostande och snörvlande.

Hon slutade störa mig vid 05 och sen sov hon nån timme där efter så jag också fick lite sömn.

Matte fick höja upp sängens huvudända så hon satt och sov för att överhuvudtaget kunna få luft och så jag kunde få sova.

Lite synd om matte faktiskt men mest om mig ändå som är frisk men inte får sova.

Har i och för sig tagit igen det hela dagen för oj så gott jag sovit inne i soffan och i min säng i TV-rummet.

Matte säger att jag ska äta lite men jag vill inte ha nått för jag har massor av sömn att ta igen, äta kan jag göra sen.


Har inte hänt så mycket här hemma idag, vi har varit ute på några korta rundor men annars har matte slöat, nyst, druckit massor av drycker så pass att hon inte är hungrig hon heller.

Tror inte att det kommer att hända så mycket mer ikväll heller men jag hoppas verkligen att vi får sova i natt eller att matte hosar tystare!

 

Gammal blid men jag kanske ska göra likadant i natt så hör jag inte matte, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

18 september 2013 17:35

Det är faktiskt mest synd om matte!!!
Du kan ju sova dygnet runt, men matte får ju knappt luft.
Inte lätt att kunna sova då alls.
Bra att hon har en säng som är höjbar i huvudänden.
Hoppas att hon får sova inatt, för då kan du också sova ;-)

=^.^=

Ännu en stor-krya-på-dig-Tina-kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 september 2013 17:54

Mest synd om matte????? Kanske men hon kan ju också sova på dagen men det vill hon inte!
Fördel att kunna höja upp huvudändan på sängen!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

18 september 2013 18:32

Du får ta in på Hundpensionat, vet jag! Eller på ett Bed and Breakfast. Kan ju va kul och se vad man får för käk på sådana ställen ;)
Just nu är jag lite småskärrad för det åskar här hos mig och DET GILLAR JAG INTE! Så matte försöker distrahera mig med bloggar, tv och så mitt spray, förstås! Hon sprayar nåt på min filt, fårskinn, eller på mattan och det lindrar min skräck, faktisk!

Skakiga hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

18 september 2013 18:54

Nja jag vill ju gärna vara nära matte ändå även om hon är lite störig och jag tror inte jag hade ätit bättre på ett sånt ställe.
Oj, åskar det hos er då hade jag kunnat trösta dig för det är jag inte rädd för det minsta!

 
Laika

Laika

18 september 2013 19:49

Nej men din stackare att lida när matten din är sjuk. Inte få sova... usch, huh, förstår att du hellre sover än äter middag. Du har ju hur många timmar som helst att ta igen. Hoppas matte kryar på sig lite var dag så att hon kan andas fritt och sova liggandes och att du med kan få sömn :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 september 2013 20:10

Har faktiskt ätit nu, matte la sig en stund på soffan men då fick jag upp henne för tänk om hon somnat och sen varit vaken hela natten igen.
Jag behövde gå ut också, hihi!

 
Melody

Melody

18 september 2013 20:49

Hm... jag tycker nog att du låter lite egoistisk! Stackars matte! Du ska ju pussa på henne och gosa med henne när hon inte kan sova! I natt får hon nog sitta i soffan och sova med massa kuddar, det brukar vara bättre än ligga ner i sängen.
Och så dricka en massa, massa dryck så slemhinnorna håller sig fuktiga!
Ta nu hand om matte ordenligt och visa att du är en duktig kille!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

18 september 2013 20:59

Jo jag tar rätt bra hand om henne bara hon sover på nätterna, hehe!
Kollade henne precis väldigt noga nu precis för hon hostade så hon spydde, jag visade henne var det stänkte lite på golvet, bra va!
Hon lät så konstig så jag blev rädd också.
Ska lova att ta riktigt Mohamed om henne!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards