Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Önskan!

Av Aamor & Tina - 19 september 2013 19:44

Matte har nog sovit dubbelt så mycket i natt som natten innan så hon har nog fått ett par timmars sömn men hon har inte stört mig så mycket och så somnade hon bäst när jag hoppade upp till henne i morse.


Vi fick höra att en viss liten dam hade en önskan i dag som vi fick uppfylla och det blev stor glädje.

Min söta syrra har suttit och väntat på mig i flera timmar på morgonen men jag har ju inte kommit så nu var hon verkligen i behov av en liten Aamor-dos.

Hon blev så glad när jag kom att hon hoppade på mig och så busade vi en liten stund men sen ville jag upp på bordet och pussa mattemor och sen satt vi och väntade på mattefar som var på rymmen med sin bror.

Stor glädje när de kom och mattefar var jätteglad att se mig.

Vi gick hemåt igen vid 13-tiden för då var matte trött och jag ville hem igen.

Eftermiddagen har matte ägnat åt de sista avsnitten av "Sons of  Anarchy" och jag har sovit en del.


Träffade på Arktis när vi var ute och jag nosade igenom hela honom när han väl lugnat ner sig och var still, krävs lite disiplinåtgärder för att få honom dit, hihi!

Vi åt lite mat när vi kom in igen, jag åt nog mer än matte för hon dricker så mycket vätska nu att hon inte blir hungrig.

Just nu håller jag på att fråga om jag får mer godis men matte bara fjantar sig med att dra mig skägget och ta mina tassar så jag blir lite småsur på henne och då säger hon att man får inget godis när man är sur - låt bli att bråka med mig då matte och hit med godiset!

 

Så här gott är det med godis, ge mig! (gammal bild)

 
 
Melody

Melody

19 september 2013 20:46

Matte tycker att du ska komma och uppfostra mig också och inte bara Arktis!
Jag förstår inte vad hon pratar om! Disciplin? Vad är det för något när man är en
Vildhund? Hoppas din matte blir riktigt kry till helgen så hon kan njuta av dagarna med dig! Ge henne en puss från mig!
Nospuss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

19 september 2013 20:54

Andra ska ha lite disciplin men inte jag själv, hihi!
Tror du jag hade rått på dig, hihi?
Ska pussa mycket på henne, hon har redan fått massor av pussar idag!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

20 september 2013 07:50

Skönt att matte (och du) fick sova ordentligt!
Vi förstår att du är saknad av Affi, du ät ju med och hos henne 5 dagar av 7 annars. Hon var väl akut Aamor-nödig ;-)
Bra att matte mår bättre, men nog är hon hemma hos dig idag med? Det är fredag! Efter helgen blir hon nog nästan helt bra och kan ta nya tag på jobbet igen.

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 september 2013 17:20

Jo matte är hemma hos mig idag fredag också och i natt har vi sovit nästan hela natten. Matte mår bättre men blir fortfarande svettig om hon gör nått ansträngande.
Syrran är väl som matte som får Aamor abstinens om hon är från mig för länge, hihi!

 
Frasse

Frasse

20 september 2013 16:21

Har du också gröna ögon Aamor? Det ser ut så på bilden, men det kanske är blixten? Men om de är gröna så har vi samma ögonfärg, så kul! :D
Hoppas matte känner sig bättre nu när helgen kommer, inte kul att vara dålig då <3
Hihi, skulle vara kul att se hur du uppfostrar Arktis :-)
Du får ta till "bedjande blicken", då får du säkert hur mycket godis du vill <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

20 september 2013 17:18

Nä jag har bruna ögon men de blir gröna av blixten, min syrra får blå av blixten.
Jag morrar och hoppar på bakbenen mot Arktis och då lägger han sig, hihi!
Går bra att vrålskälla för matte gillar inte att höra det och efter en extra bit slutar jag tigga - oftast!

 
Laika

Laika

20 september 2013 20:44

Klart att syrran behöver få sig en Aamor-dos :) det skulle vi alla må hur gott som helst av :D
Men va? Får du inget mer godis för att du är sur? Men hon drar ju i skägget? Din matte är visst en retsticka när hon är sjuk ;) eller så börjar hon bli alldeles för rastlös, eller har hon för hög feber? :O

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 september 2013 20:53

Ja alla skulle nog behöva en dos av Shih Tzu, hihi!
Matte börjar nog må lite bättre och är rätt rastlös och då går det ut över mig men jag tycker det är rätt kul när hon tetas med mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards