Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Lugna dig!

Av Aamor & Tina - 26 september 2013 18:12

I morse smög jag mig upp till matte 10 minuter innan klockan ringde, trodde i alla fall att jag smög men jag landade på mattes ben när jag tog det sista skuttet upp i sängen från min sängtrappa, hihi!

Nu blev det inte nån lång mysstund men allt är ju bättre än inget.


Syrran och jag har busat en del men även sovit mycket, jag är nog den som sovit mest - är ju så gott att sova!

Vi har rastat mattefar och vädret har varit soligt men ändå rätt kallt i alla fall när man kom i skuggan men jag klagar inte för jag gillar kylan bättre än när det är för varmt.


Matte var och handlade lite innan hon hämtade mig och när vi kom hem satte vi oss på bänken utanför vår port, måste ju kolla om katterna vill komma och hälsa. Några kom men de ville inte hälsa men jag såg dom i alla fall!

Jag tror att Arktis har bra koll på när vi kommer hem för han behöver gå ut just då, hihi!

Idag blev han så glad att han inte visste vem han skulle hälsa på först, mig eller matte men det blev matte för jag gav honom blicken "lugna dig nu", hihi!

Jag glor på honom och sen vänder jag bort huvudet och då slänger han sig på rygg och då går jag fram till honom och nosar lite för då har han lugnat ner sig.

Vi satt inte där ute så länge för matte blev lite kall och började gnälla över att hon var hungrig.


Inne fick jag mat först och sen fixade matte mat till sig själv, blev bara stekt ägg och en macka för hon hade ätit fisk på jobbet.

I morgon är det veckans bästa dag men först ska matte jobba och jag passa syrran men sen är det den bästa dagen!

 

Från tidigare denna månad.

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

26 september 2013 19:19

Smög och smög... du försökte i alla fall. Inte ditt fel att matte hade sina ben i vägen ;-)
Så bra att du och Arktis förstår varandra. Han har väl blivit större än du och är fortfarande en busig, ivrig valpis :) Ni är jättefina på bilden!
Imorrn ÄR det veckans bästaste dag! FREDAG!!!

=^.^=

Kram och nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 september 2013 19:44

Nja jag tar ju lite sats föra att komma upp för trappan men jag försökte smyga, hehe!
Jo han är rätt mycket större än mig nu men fortfarande en busig bebis, hihi!
Bara han lyder mig är jag nöjd.
Jippie för fredagar!!!!

 
Melody

Melody

26 september 2013 19:45

Nu blev matte så där sugen igen på att hämta dig så du får uppfostra mig, för hon påstår att jag inte vet vad "lugna dig" är för något!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

26 september 2013 19:50

Hihi, det gäller att stirra ut den andra hunden så den gör som jag vill annars morrar jag och hoppar mot den (matte gillar inte det sista). Har inte Shakira den "rätta" blicken?

 
Laika

Laika

26 september 2013 19:59

Åh, så bra du är Aamor, som kan ha sån pli på Arktis :) Och visst är det härligt att det är helg snart, fast ja... jag har ju liten semester så min fredag började tidigt den här veckan :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 september 2013 20:01

Kvittar när fredagen kommer för den är lika välkommen när som, hihi!
Jag visade redan från början när han var mindre än mig att jag bestämmer så jag njuter så länge det håller i ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards