Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 september 2013

Snackade!

Av Aamor & Tina - 27 september 2013 20:56

I gårkväll upptäckte matte att jag hade nått svart oljigt segt på mina baktassar så jag hamnade i duschen för att försöka få bort det och med lite Yes diskmedel gick det mesta bort men matte fick trots det klippa en hel del som inte gick bort.

Matte frågade mattefar i morse och vi hade gått där någon precis hade asfalterat så det var sån där tjära som jag fått på tassarna trots att vi gick ute i gräset, där måste ha varit lite där också.


Jag fick åka bil hem och då vet jag att det äntligen är fredag och det älskar jag.

Jag åt min mat och sen började matte städa lite men jag slapp dammsugaren för hon tog bara torrmoppen, perfekt.

Tvättmaskinen startades och lite annat pysslande för henne.

Lite senare ringde mattes mobil och det var min kära uppfödare och de bara snackade och snackade hur länge som helst, matte hängde upp tvätten, bäddade rent i vår säng och lagade mat och åt under tiden, hihi!

Tydligen planerade de lite saker de ska göra när matte ska använda det där dumma passet hon skaffat.

Jag höll koll på matte hela tiden och lyssnade noga på vad de planerade, tydligen ska de gå och se en musikal när de är iväg - jajaja!

Fick säga till matte att jag ville gå ut så även det gjorde vi medan de snackade.

Min uppfödare är så trevlig och snäll så det är okej för mig.


Nu har jag i alla fall matte för mig själv resten av kvällen och sen hela helgen, jag ska nog sova mycket hos henne i sängen på nätterna för det har jag börjat med nu. Innan har jag bara legat där en stund på kvällen men nu kommer jag upp till henne under natten eller tidigt på morgonen, i morse vägrade jag flytta på mig så hon nästan inte upp när klockan ringde, hihi!

 

Gammal bild. 


 
 
Laika

Laika

27 september 2013 21:40

Det var ett långt samtal det, eller så är din matte turbosnabb på att fixa och dona, hihi. Låter som riktigt spännande planer :)
Hoppas ni får en lugn och skön helg, bara maka ut matte ur sängen, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 september 2013 21:48

Det var ett långt samtal, timmar!
Matte tycker det ska bli jättekul men jag vet inte vad jag ska tycka!
Min säng också så hon får allt maka sig så jag kan ligga skönt! ;)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

28 september 2013 10:21

Hm, ett nytt pass och snack om musikal = London, tror Matte? Klart att du ska få plats i sängen! Själv ser jag till att hamna precis i mitten, hihi! Ha en go helg, Aamor och matte! Här ska det grejas i trädgården och i garaget. Matte vill göra plats för bilen så hon slipper skrapa rutorna på morgonen!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

28 september 2013 10:37

Det låter som det din matte tror när de pratar :(
Bra att få in bilen i garaget!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

28 september 2013 11:47

Vi gissar på London också :)
Klart att du ska sova med matte i sängen, det är jättemysigt!!!
Ha en trevlig och lat lördag!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 september 2013 11:55

Det är jättemysigt i mattes säng i alla fall tills jag blir för varm.
Så ni gissar också på det, låter inte som ett ställe jag kan följa med till!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

28 september 2013 19:02

London är toppen, tycker Matte, men kanske inget att ha för en liten hund. Ska ni kanske på nån hundutställning? Eller kanske valplköp? Eller en helt vanlig semestertripp?

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

28 september 2013 19:39

Där matte är vill jag ju vara men du har nog rätt att det inte är nått för mig.
Det är bara en "roa sig" resa de ska göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards