Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 28 september 2013

Av Aamor & Tina - 28 september 2013 20:51

Vi sov länge i morse även om matte var uppe vid 05.30 men hon la sig igen som tur var och då hoppade jag upp till henne och vagga henne till sömns igen.

Gick ut på dagens första runda vid 9.30 men när jag kom ut fick jag syn på först Ollie som mötte mig utanför porten och sen var Arktis också ute så vi snackade lite men sen blev det bråttom, det blev bara en kort runda för jag ville in till katterna igen.

När matte åt frukost sov jag lite i soffan och när hon sen var klar med det gjorde hon mig sällskap där med en bok, först med en ljudbok men hon höll på att somna så hon valde en vanlig bok istället.

 

Här låg vi och myste länge, matte får ha ena benet uppe på ryggstödet men det ena kan hon nästan sträcka på men jag hoppade ner nån gång så hon kunde ligga med raka ben men efter en stund hoppade jag upp igen.


På eftermiddagen gick vi en långrunda, det var soligt och skönt och jag hade hög fart på benen, matte hängde nästan inte med trots sina långa ben, hihi!

 

Satte oss sen på bänken utanför vårt och pausade lite innan vi gick in och det var tur för Peggy kom och var kelsjuk.

Hon hoppade upp på bänken och då ville givetvis jag också upp.

 

Jag fick inte tvätta hennes öron idag heller så efter en massa försök från min sida hoppade hon ner och gick hem till sig och jag och matte gick in och fixade mat till oss.

Jag åt min mat och matte hittade köttgryta i frysen som hon värmde.

Sen intog vi soffan igen, hihi!


Varit en helt underbar dag med en massa mys och vi har nästan bara tagit det lugnt.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards