Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Löv!

Av Aamor & Tina - 12 oktober 2013 17:59

Vilken lång sovmorgon vi fick idag! Vi sov ända till 06.30, hihi! Matte kunde inte somna om men vi stannade kvar i sängen och myste lite och först lite innan 9 gick vi upp.

Blev en lite halvlång runda på morgonen och jag fick gjort det jag skulle.

Inte så många nyheter att läsa på stolparna för stan håller på att byta till nya. På kvällarna är det så mörkt för de har inte satt i lampor än och de har tagit alla på de 2 cykelbanorna som finns bakom vårt hus.

Det blåser rätt så bra idag och det är många löv som faller av nu och yr omkring och rätt som det är får man ett i ansiktet.


Inne la vi oss i soffan och vilade en stund men så blev matte rastlös och satte igång att baka en äppelkaka, hon hade fått en hel kasse med äpplen av grannarna ovan på oss och de började bli lite mjuka nu.

Jag tyckte det var spännande när matte höll på i köket så jag satt nedanför henne hela tiden fast jag visst att det inte var nått jag tyckte var gott hon höll på med.

Lite vila på soffan igen sen efter bakningen.

På eftermiddagen tog vi en långrunda och då fick jag syn på en massa löv som samlats på ett ställe så jag tog sats och sprang genom högen.

Matte fick plocka löv från min päls sen innan vi gick in, hihi!

 

Tjohoooo!


Vi hnn bara in så ringde vår telefon och det var mattemor som frågade om matte ville ha bonnkalops och det sa hon ju inte nä till, hon tog med sig äppelkakan så det blev efterrätt också.

Jag och syrran smakade lite vaniljsås och det var väldigt gott och jag åt även en bit av kalopsen - mums!

Syrran blev sur på mig och ville bita mig när hon satt i fönsterkarmen, jag ville gå upp där för att titta ut men hon var inte snäll.

Matte hojtade till ordentligt och då skämdes Affi och sen sa matte att Affi nog var en PMS-tant nu, hihi!

Nere på golvet passade jag på att kolla om det stämde men hon blev arg på mig när jag nosade henne i rumpan.


Nu är vi hemma och jag har ätit min mat, fick lite mindre idag för jag hade ätit lite innan ju och klämde 3 frolicar av syrrans gömma, hihi! Gjorde inget att jag fick minde för jag åt ändå inte allt, gömde kvar lite.


Igårkväll kom Ollie och mötte oss utanför vår port och sen kelade han jättemycket med mig, flera gånger strök han sig runt hela mig. Bättre kvällsrunda kan man knappast få, hihi!

 
 
Laika

Laika

12 oktober 2013 18:32

Här yr också löven ordentligt, men dagen har varit kanonfin. Härligt med lördag va? :D
Vad mumsigt du har ätit idag då, kalops är ju hur gott som helst :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 oktober 2013 19:47

Visst har dagen varit fin.
Super duper härligt med lördag!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

12 oktober 2013 19:04

Vilket sammanträffande, vi åt också kalops idag :) Jättegott!!!
Du ser rätt så BUSIG ut på bilden, det var säkert jätteskojsigt i lövhögen ;-) Busunge...
Ni får försöka sova lääänge imorron. Ja ni lär se när matte har sovit färdigt eller du behöver gå ut. Gosa på morgonen är myyysigt!

=^.^=

Kram å puss å nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

12 oktober 2013 19:46

Såg det också, kalops är gott!
Matte ville ta ett kort där jag satt fint och tittade på henne i lövhögen men jag hade andra idéer!
Det är skönt att bara slippa klockan även om vi vaknar tidigt.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

12 oktober 2013 19:15

Härlig dag! Vi gillar också att jaga löv! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

12 oktober 2013 19:44

De flyger så kul!

 
Melody

Melody

12 oktober 2013 21:26

Här har det stormat idag, så att jag knappt kunnat gå ut! Mysig bild på dig i löven!
Kalops låter riktigt gott och äppelkaka älskar jag! Men jag ska inte klaga, jag har ju varit på kalas och fått både grädde och glass!
Sov gott och länge nu!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

12 oktober 2013 21:29

Du det är inte dumt det heller!
Du med!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

12 oktober 2013 22:49

Här har också löven yrt idag , det har jag sett alldeles själv när jag och matte var ute på promenad :)
Mmmm låter gott med Kalops *slickar mig om nosen*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

12 oktober 2013 23:13

Hoppas du inte blåste bort, tur vi är kopplade till våra mattar!
Var gott men jag fick så lite.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards