Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Blöt!

Av Aamor & Tina - 20 oktober 2013 17:49

Blev lite längre sovmorgon idag men inte speciellt lång ändå men det är skönt att bara slippa vakna till klockan.

Vi gick ut efter det att matte ätit och fixat till sig för jag hade inte så bråttom ut.

Vädret var fuktigt och regnet hängde i luften men vi gick ut ändå. Matte trodde nog att vi bara skulle gå runt kvarteret men jag hade andra planer, hihi!

Vi gick om mot skolan, genom den och runt två kvarter där och sen hem genom skolan igen, vi var ute i över en timme men så snackade vi också med en "ny" hundkompis, hon var en trevägskorsning sa hennes matte och hon hette Isa och medan vi stod där kom även Chili, en golden som bor en bit bort.

Jag blev blöt på rundan för när vi hade hunnit halvvägs började det regna som om himlen öppnat sig men det gör ju inte så mycket när man bara ska hem!

 

Så här blöt var jag och matte var inte mindre blöt!

Efter lite torkning och omtofsning la jag mig i min ena säng men jag kände mig lite kall så jag hoppade upp i soffan och då la matte på mig en filt och sen somnade jag och sov där i över en timme sa matte!

 

Mysigt!


Matte har kollat lite på DVD och jag har som sagt vilat mig.

Vid 16.30 åt jag min mat och det smakade bättre idag än det gjorde igår då jag åt pyttelite, hihi!

Precis varit ute en sväng nu och två tonårs tjejer gick om oss och när de passerade oss sa den ena att hon todde att jag skulle äta upp dom för jag la mig ner och kollade in dom. Matte svarade bara att jag var mätt och att jag aldrig ätit en hel person än så länge men visst nån gång skulle kanske bli den första, hihi!

Den ena tjejen har hojtat om det innan och hon är så tramsig och spelar alltid över när hon är med nån kompis för hon är inte hundrädd.


Nu ska jag köra med matte lite och sen vilar jag mig nog lite till så jag orkar med en ny arbetsvecka!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

20 oktober 2013 18:43

Men lille gubben så blöt du blev :(
Mysigt du har det mellan två filtar. Det gillar jag med i vårt svala sovrum.
Du gör rätt i som samlar krafterna till den nya arbetsveckan.

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 oktober 2013 18:52

Visst var det synd om mig som blev så blöt, hihi!
Mysigt att gosa in sig riktig när man är kall!

 
Melody

Melody

20 oktober 2013 20:57

Stackars dig som blev så våt! Jag sprang in så fort jag hade kissat och gick inte ut igen förrän det hade slutat regna. I eftermiddag har vi haft varmt och skönt och jag har själv plockat hallon från buskarna i trädgården.
Hoppas du får en riktigt bra vecka och slipper bli våt!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

20 oktober 2013 21:05

Vad duktig du är som plockar hallon, ger du dom till matte eller din mage, hihi!

 
Laika

Laika

20 oktober 2013 21:41

Men hur mysigt har inte du haft det då, när du legat nerbäddad så mysigt i soffan :) Fast hemska tanken att du blev så blöt.... jag håller mig till och med nära hemmet när regnet hänger i luften, för jag har lärt mig av misstagen, hihi. Du å andra sidan är modig som trotsar vädrets makter.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 oktober 2013 21:56

Hos oss är det mest matte som gnäller när det regnar ;-)
Det var väldigt mysigt att vara nerbäddad så!

 
Mimmi, Tarzan, Sessan

Mimmi, Tarzan, Sessan

20 oktober 2013 22:56

Mjau, så blöt du blev då, Aamor :(
Skönt att du kunde bli torr igen och vila.
Inte roligt att vara blöt så däringa.

Jo jam, vi hade jamans mysigt med matte, när vi hade *skällis ledigt*, mjau Då kunde vi koppla av på ett annat sätt, men nu är skällisen hemma igen och busar runt.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

21 oktober 2013 06:48

Det var skönt att vila lite!

Kan tänka mig att ni också vilade lite utan Mio ett tag, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 oktober 2013 18:43

Men jisses så blöt du blev , Aamor !
Här har det också regnat idag men inget ösregnande.
*tsst* Som om du skulle få för dig att äta en hel människa ?!
Skulle väl räckt att gnaga på den där flamsiga tjejens hälsena lite grann ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 oktober 2013 18:50

Brukar matte också säga när jag påstår att jag vaktar matte, hon säger "du kan på din höjd hugga av deras hälsena men det räcker kanske, hihi"!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards