Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Trist!

Av Aamor & Tina - 21 oktober 2013 18:05

Idag är det verkligen en riktig trist måndag och allt vad det innebär, hihi! Fast det värsta med denna måndag är regnet, det har öst ner nästan hela dagen med korta mellanrum av nästan torrväder, från 07 till 17 hade det kommit 20 mm av den blöta varan.

Matte sa att det stod en massa vatten på vägarna i stan så det gällde att se så hon inte stänkte ner nån på trottoarerna.

Hon har nämligen varit på kurs idag, hela 1,5 timme varade den, hon skulle gå eco-driving.


Jag har mest tagit det lugnt hos syrran och har antingen sovit på bordet eller i syrrans säng.

Passade på att kela med mattefar helt själv när syrran satt i fönsterkarmen och tittade ut men hon upptäckte vad jag gjorde så hon kom och satte stopp för det ensam-kelet, varade nog i hela 10 sekunder, hihi!

Vi passade på att rasta mattefar när det var ett av uppehållen så vi alla slapp bli blöta.


Matte kom direkt efter jobbet och eftersom det regnade just då stannade hon kvar och snackade med matteföräldrarna lite och när det var uppehåll gick vi hemåt.

Matte bara vägrade sätta sig på bänken så jag kunde kolla efter kattvännerna men precis när vi skulle gå in kom Peggy springandes så vi stannade ute en stund och kelade med henne.

När vi precis kommit in tittar matte ut och då öser det ner igen - puh, vilken tur vi hade!

Har ätit min mat och matte har ätit sin så nu är vi nöjda, hihi!


Har precis lagt mig ner efter lite körning med matte!

1) Jag ville ha hjälp upp i soffan - kan själv i vanliga fall men var för mätt för att hoppa upp, hihi!

2) Jag ville sen att hon skulle öppna balkongdörren så jag kunde gå ut där.

3) Jag ville ha vatten ut sprejflaskan.

4) Sa till matte att balkongdörren var öppen och att den skulle stängas.

5) försökte få godis men där gick jag bet!

6) Jag var tvungen att ha en leksak som hade hamnat under en fåtölj och kunde inte ta den själv.

Inte så mycket kan jag tycka men matte suckade och frågade om jag bad om varje sak bara för att hon doppade rumpan på stolen.

Klart det var, jag väntade tills hon satt sig varje gång, hihi!


Nu ska jag vila och jag hoppas matte inte stör mig, hihi!

 

Gammal bild, jag är nog ca 9 månader här!

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 oktober 2013 18:45

Jag brukar passa på att stjäla sittplatsen om min matte lyfter på rumpan :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 oktober 2013 18:48

Din buse!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

21 oktober 2013 18:53

Ett föredöme när det gäller att få matte att göra som man vill! Snyggt jobbat.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

21 oktober 2013 18:57

Tackar tackar!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

21 oktober 2013 19:14

Du ÄR ett busfrö :)
En gullig liten busunge. Busig är du på bilden också, det syns att du är valpis fortfarande där.
Kör nu inte med matte, så KANSKE hon bjuder på godis ;-)

=^.^=

Kram (med trevlig läs-stund framför datorn!) å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

21 oktober 2013 19:27

Jag är busfrö under korta stunder och resten av tiden leker jag katt, en sovande, hihi!
Matte ska läsa lite i helgen.

 
Laika

Laika

21 oktober 2013 19:53

Hihi, klart att du måste basa med matte så hon håller sig i trim :D
Trist med regnet, vi har som tur är klarat oss från det idag.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 oktober 2013 20:03

Skulle behöva göra mer basande men jag blir själv trött, hihi!
Hoppas på sol i morgon!

 
Melody

Melody

21 oktober 2013 19:57

Så där kör jag med min matte hela dagarna! Gör hon inte som jag säger så skäller jag på henne! Men jag lovar att hon kan skälla tillbaka när jag blir för tjatig och då är det bäst att se söt och snäll ut en liten stund!
I morgon hoppas vi på bättre väder!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

21 oktober 2013 20:03

Min matte förstår att din skäller tillbaka men visst är det kul att köra med dom. Jag brukar bara göra det under 30 minuter eller max 1 timme för sen tröttnar jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards