Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Höst!

Av Aamor & Tina - 24 oktober 2013 19:38

Råkade väcka matte 04 i morse. Jag ville ligga mellan hennes knän för att få stötta men hon låg ihopa med benen så för att slippa väcka henne så tänkte jag att om jag ställer mig uppe på hennes ben och trampar lite så flyttar hon automatiskt på benen!

Nu funkade det men inte utan att hon märkte det, hihi! Tyvärr tog det ganska lång tid innan hon somnade om igen men det är ju snart helg så hon kan vila då!


Märks verkligen att det är höst nu för det blåste och var regntungt i morse och löven yrde överallt och det har varit så hela dagen.

Tagit det rätt lugnt hos syrran, gör det oftast. Matteföräldrarna säger att jag är mest aktiv när matte kommer för att hämta mig - klart jag är för då blir jag så glad.

Blev bara en kort stund på bänken för några minuter efter vi satt oss började det regna men det gjorde inget för jag var hungrig så jag åt min mat när vi kom in.

Hamnade sen på trimbordet för jag hade mat i mustaschen och hår i ögonen, mysigast är när matte lägger armarna om mig och jag "borrar" in mig så nära henne jag kan.


Nu är det kväll och kanske vi ska lägga oss och mysa tidigt, matte tänker oftast att vi ska göra det men sen hittar hon alltid nått annat att göra först!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

24 oktober 2013 20:36

Vi känner till när ni "bara" vill ligga mysigt *fniss*
OCH också det där med "jag ska bara" och klockan går ;-)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 oktober 2013 20:39

Det är nog så för de flesta!

 
Laika

Laika

24 oktober 2013 20:51

Hihi, det där med att försöka maka undan andra i sängen känner vi igen här ;) Jag brukar lägga mig bakom matte med labbarna mot hennes rygg och så "råkar" jag sträcka på mig, jäääätttemycket och så liksom åker mina ben in i ryggen på henne och hon tar ett skutt framåt och så får jag mer plats, hihi.
Klart att du blir aktiv när matte kommer, man ska ju uppföra sig lugnt och fint när man är hos andra ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 oktober 2013 21:04

Ja precis så är det, hihi! När matte hade sin katt knuffade hon ibland ut matte så hon låg och balanserade på ytterkanten medan Smulan låg tvärs över sängen, hihi!
Man är väl väluppfostrad, ibland eller i alla fall när man vill! ;-)

 
Melody

Melody

24 oktober 2013 20:58

Du är nog lite lik mig i alla fall, som vill ha mys på nätterna!
Helst vill jag ligga på mattes kudde och så ska hon klappa mig hela tiden, men
hon lyder mig inte riktigt där.
I morgon får du ha fredagsmys med matte igen!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

24 oktober 2013 21:02

Jag vill helst inte att matte håller på och pillar på mig när jag ska sova så det är bra att ligga utanför armlängds, hihi!
Fredagar är toppen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards