Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Blåsigt!

Av Aamor & Tina - 27 oktober 2013 17:24

Fast matte somnade sent igår så vaknade hon tidigt i morse men det bästa med att det är helg är ju att vi inte behöver gå upp så vi låg kvar och slumrade lite till klockan var 8.30

Vi gick ut en sväng och även idag fick jag bestämma var vi skulle gå, valde att gå upp mot skolan och sen skulle vi sitta på bänken utanför idrottshallen en stund.

Noe och hans matte kom förbi och gick över och snackade en stund med oss, Noe ska vara en Shih Tzu/Papillon men matte säger att han liknar inte Shih Tzu alls så det är nog nått annat i honom istället.

Hemma landade vi på bänken utanför vår dörr och efter en stund kom Arktis ut och med honom kom även Ollie.


Vi har mest tagit det lugnt idag, matte behövde inte laga mat utan värmde bara lasangen som var över och mer är kvar så hon får nog frysa in en del.

Har blivit kammad och efteråt är det ett måste att få "nu var Aamor duktig" godis, hihi. Matte var lite långsam med att ge mig det så jag satte mig ner och stirrade ut henne och då kom kameran fram, suck!

 

Om jag sitter fint och är riktigt söt - får jag godis då?


Det har börjat blåsa riktigt mycket på eftermiddagen så när vi var ute lyfte min päls så jag liknade nog en punkare, kändes obehagligt och det var helt klart mattes fel att den lyfte så för hade hon inte kammat mig hade den inte varit så flygig, hihi!

Maten har hamnat i magen och jag känner mig nöjd med dagen förutom att det är söndag och jobbedag för matte i morgon.

Hon ska börja på det nya jobbet i morgon och tycker det ska bli kul och på tisdag ska hon börja det andra nya, hon ska vara på två ställen.

Just nu regnar det här så jag ska nog dra så länge som möjligt på att gå ut ikväll - matte gnäller så när vi ska ut vid regn, hihi!

 
 
Melody

Melody

27 oktober 2013 18:04

Här har husse plockat undan allt som kan blåsa omkull i trädgården och så säger han att jag måste ha koppel på mig när jag går ut så jag inte blåser bort!
De kan ju testa med att ge mig mera mat så jag blir tyngre, det tycker jag är en bättre idé! Hälsa till matte och önska henne lyckat till på nya jobbet i morgon!
Vad glada de ska bli för att få ha henne hos sig!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

27 oktober 2013 18:19

Bra så inte allt blåser ut över havet!
Jaaaaa mer mat till Melody så kan du springa lös, hihi!
En kille som hon jobbar med idag blev lite ledsen när hon sa att hon inte skulle vara där mer men sen sa matte att hon ska vara där han är på eftermiddagarna så att de ska träffas 2 ggr i veckan och då fick hon en bamsekram :-)

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

27 oktober 2013 18:13

SKA matte verkligen ha två jobb... Hoppas att det inte blir för mycket för henne.
Du får säkert godis även om du inte sitter fint! SÖT är du ju alltid, Pussgurka!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 oktober 2013 18:16

Ja två jobb men det blir inte mer än heltid ändå, mån och fre på ett ställe och tis-tors på det andra stället.
Jag får godis när jag förtjänar det eller när jag är jättesugen!

 
Laika

Laika

27 oktober 2013 18:28

Du är ju så söt, klart att matte måste mata dig med godis då :D
Usch ja, det har blåst en del här också, men de starka vindarna som ska komma in kommer väl mest över er där nere. Håll hårt i matte så hon inte blåser bort när ni är ute och går.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 oktober 2013 18:32

Ja i morgon får vi nog vara väl ankrade i varandra så vi inte blåser bort.
Ja vem kan motstå att ge mig godis när jag tittar så sött ;-)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 oktober 2013 19:59

Här har det också börjat regna o blåsa ni ikväll.
Kan jama att min matte inte alls är glad för att hon ska jobba kvällen imorgon.
Hoppas att det kommer att gå bra för din matte på det nya jobbet imorgon !
Har tvingats ut idag med det nya märket på selen och JA givetvis så har min matte tagit en massa foton *surar*





http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

27 oktober 2013 21:03

Då får din matte ta det försiktigt när hon ska hem så inget händer.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 oktober 2013 20:44

Du borde ju få godis hela tiden så söt som du är! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 oktober 2013 21:02

Visst birde jag, hihi. I alla fall när jag är sugen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards