Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Härligt!

Av Aamor & Tina - 8 november 2013 17:46

Matte vaknade av att jag bökade runt i hennes, nä min egen säng och då upplyste hon mig om att klockan bara var 04.30 och att jag kunde gott låta bli att gnugga ryggen i täcket till klockan 06 när klockan ändå skulle ringa!

Åh, hon fattar inte nått, jag var ju sugen på att göra det då, hihi!

Kan inte hjälpa att hon är såååååå känslig och inte tåler lite sparkar av mina små söta ben, hihi!


Var ganska tveksam på om jag ville följa med till syrran i morse för jag låg så skönt i soffan. Matte sa att det är veckans sista dag, alltså fredag men det hjälpte inte mycket för att få igång mig men så sa hon "du ska får åka bil till syrran" och vips så var jag vaken och ute i hallen.

En avslappnande dag hos syrran. Vi ville ut i vår hagen vid ett tillfälle men när mattefar gick in och stängde till dörren ångrade vi oss direkt för vi vill ju inte vara där ute själv! Nån ordning på torpet får det ju vara!


Matte shoppade lite idag innan hon kom, hon sa att hon skulle handla lite helggott och vet ni vad, hon handlade till mig också! Fick tuggben med torkad kyckling runt och sen ett ben som ska vara bra för tänderna, en annan sort än de jag inte gillar men jag tyckte att det kunde matte själv tugga på.

Matte fick mat hos matteföräldrarna innan vi åkte hem, det var äggakaka. Syrran satt och tiggde och när matte bjöd på henne vände hon bara bort huvudet tills matte satte en bit på sin gaffel för då tog hon den och sen åt hon upp nästan hela mattes bit.

Matte tog en ny och då började jag bli lite nyfiken på vad syrran åt så jag vågade mig på en smakbit och upptäckte att den var god så jag åt nästan hela den biten, hihi!

Matte fick ta en tredje bit, vilket matvrak va, hihi och den fick hon äta själv.


Nu är vi i alla fall hemma, inga katter syntes men det är ju så mörkt att de måste komma nära för att vi ska se dom.

Jag har busat runt lite här hemma och njuter av att vi ska hålla helg nu, är så härligt med helg.

 

Trevlig helg på er alla! (gammal bild)

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 november 2013 18:21

Några braiga ord för att få fart på en liten sömntuta: FREDAG och Åka Bil *fniss*
Vilken tur att det fanns en tredje bit äggakaka så matte blev mätt också. (Kan inte matte mejla receptet på den till mig???)
Ha nu en härlig fredagskväll!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 november 2013 18:25

Det ska hon göra, hon ska bara höra med mattefar för han är expert på sån.
Det är braiga ord ju, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

8 november 2013 18:23

Vilken känslig matte du har ,som vaknar av att du sprallar lite i sängen *fniss*
Här har matte jobbat heldag idag med , så hon är trött nu säger hon.
Men jag ska nog få bra fart på henne lite senare ikväll :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

8 november 2013 18:26

Visst är hon känslig, hihi!
Min får jag inte fart på så lätt om hon inte vill!

 
Melody

Melody

8 november 2013 22:12

I dag blev det ingen rolig fredag, först gå upp tidigt och åka bil en massa timmar. Och när jag så ska jobba som vårdhund, så är mattefar så sjuk att han inte ens kan hälsa på mig. Fy så besviken jag blev. Så försvann matte i en ambulans och vi fick klara oss utan henne ända till sen kväll. I morgon vill vi ha en roligare dag och så vill jag ha lördagsgodis nu när jag inte fick något fredagsmys! Hoppas du och matte får en lång sovmorgon och en skön lördag tillsammans. Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

8 november 2013 22:17

Nä men usch, hoppas att det gick bra med din mattefar.
Du får nog lördagsgodis men viktigast är att din mattefar blir bättre.
Hoppas också på sovmorgon men det är skönt att bara slippa vakna till klockan.

 
Laika

Laika

8 november 2013 22:22

Hihi, din syster är en riktigt drottning, fast är du kungen där ni bor så är det ju inte mer rätt än att hon skulle få vara drottning. Äta från en gaffel, hihi... jag gör också så ibland, speciellt om matte inte tvättat händerna innan maten ;)
Men gnugga ryggen i sängen så matte vaknar kan man ju inte vänta med bara för att matte inte ska vakna, nej... behöver man gnugga så bara måste man ju ;) Det är ju helg så imorgon får ni sova.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 november 2013 22:29

Nog är syrran en riktig drottning eller diva men kul är hon, oftast!
Du förstår mig precis, är man sugen på rygg-gnuggning så är man!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 november 2013 08:23

Fredag kväll är bästa kvällen när man har helgen framför sig! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 november 2013 15:26

Visst är det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards