Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Sällskap!

Av Aamor & Tina - 17 november 2013 16:41

Blev minsann sovmorgon idag med, så härligt det är! Dock inte lika länge som igår men länge nog, hihi!

Jag har inte gjort speciellt mycket idag men matte har tvättat, hon säger att tvättunnan måste fylla på sig själv för den är alltid full, hihi!

Sen har hon fixat runt med lite kläder och kastat nått men bara två par byxor för sen blev det inte mer.

Helt plötsligt började det lukta lite konstigt i lägenheten och då jag kollade vad det var hittade jag matte i full gång med att smörja in håret i nått medel och sen lät hon det vara kvar.

Jag tyckte det luktade lite illa och tyckte att vi kunde gå ut men matte vägrade gå ut med det i huvudet så jag fick vänta. Nu är hon mörkare igen och de "ljusa" håren syns inte, hihi!


Blev en runda sen och precis när vi kom ut så kom även Arktis och hans matte ut så vi hade sällskap på rundan som blev hyfsat lång.

Vi skötte oss perfekt sa matte men jag gillade inte riktigt när Arktis ville gå före mig så jag pinnade på då, jag har jag längre koppel också så jag ledde nästa hela tiden, hihi!

Efteråt satte vi oss på bänken en stund och då började Arktis skälla men jag sa till honom att knipa igen och då kastade han sig på rygg - han vet vad jag tycker om skällandet!

Blev lite kallt efter en stund så vi gick in.

Matte har ätit men jag är inte hungrig än, kanske lite senare.

Tror jag snart ska ta mig en kelstund med matte bara hon kan sätta sig i soffan.

 

Från oktober i år.

 
 
Melody

Melody

17 november 2013 17:06

Vilken tur att inte matte sätter sådant där smörja i din päls också! De hittar på så mycket tokigheter de där tvåbenta mammorna vi har! Min matte hon klagar på att hon får mörkare hår för varje år och din vill bli mörkare! Jag förstår mig inte på det där alls. Däremot förstår jag mig på vackert väder och idag har jag fått vara ute nästan hela dagen! Så ska en söndag vara!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

17 november 2013 17:13

Perfekt söndag!
Nog är de lite märkliga som håller på så med håret, vi älskar dom ändå.
Tur vi slipper det, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

17 november 2013 17:28

Tur att inte jag smetar ner håret med en massa gegga. Jag har alldeles för många ljusa i mitt mörka hår, men bryr mig inte om det. Det är kul att bli ljusare när man har varit brunett hela mitt liv *fniss*
Bra att Arktis lyder dig. Har han kommit över sin tritsålder eller???
Ha en lat söndagskväll, för imorrn börjar en ny jobbevecka...

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 november 2013 17:31

Var ett tag sen mattes hår var naturligt så hon vet inte riktigt hur mycket ljust det är, hihi!
Han trotsar fortfarande men han har blivit mycket bättre men jag är nöjd så länge han lyder mig, han är ju rätt mycket större än mig nu.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 november 2013 17:28

Här bidde det ofrivillig sovmorgon eftersom matte gått och blivit genomförkyld och fick stanna hemma från jobbet idag.
Så nu har jag att göra med att ta tass om henne må du tro !
Min matte säger att här så måste alla grannarna också lägga sin tvätt i tunnan för det är alltid fullt här också :)
Fortsatt trevlig söndag på er !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 november 2013 17:33

Stackars din matte men hon är ju trygg nu när du hjälper henne!
Vi får nog hålla koll för grannarna ska inte lägga sin tvätt i våra tvättunnor, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 november 2013 17:56

Kul med sällskap på rundan! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 november 2013 18:01

Det var riktigt kul!

 
Laika

Laika

17 november 2013 19:20

Jaså, var det mattes tur på trimbordet idag, hihi.
Det är sån himla tur att han har dig som kompis, för hur skulle han annars veta hur man uppför sig ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 november 2013 19:50

Det behövs nog en "större" hund att lära honom vett och etikett och jag är vältrimmad av min syrra som har och håller på att lära mig än, hihi!
Skönt att jag slapp färgen ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards