Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Skönt!

Av Aamor & Tina - 26 november 2013 17:52

Måste bara säga än en gång hur skönt det är att få komma hem och ha matte hemma hos mig igen.

Jag har haft det jättebra hos syrran men det är inte hemma hemma för mig utan hemma borta!

Bara att få sova i mina egna sängar och mattes var så skönt.

Åt min mat igår kväll vid 20.30 Matte snackade med Julia i telefon och jag lät lite efter en stund som en bortskämd unge, sa matte men jag ville också snacka med MIN Julia - det var kul!


I natt har matte sovit som en nerklubbad tvåbent, hon har inte ens vaknat till som hon brukar och jag tyckte det var rätt skönt för hon störde inte mig på så vis, hihi!

Gillade ju inte att klockan ringde i morse men det är som det är och matte lovade att jag bara skulle vara borta under dagen så jag litade på det.

Var kallt som tusan i morse, -6 på Netto och -8 i vår bil.

Lungt hos syrran för jag har mest sovit i ena sängen eller uppe på bordet.


Matte var lite sen så jag blev lite rädd att hon skulle dröja länge igen men när hon kom berättade hon att hon fått vinterdäck på vår bil så det var helt okej.

Hemma satt vi ute en liten stund men matte tyckte det var kallt och rumpan, -1,5 grad så lite kallt var det.

Roligast var att katterna lekte lite och Ollie kom springandes förbi mig och då vill han bli jagad så jag satte fart men matte sa till mig att sluta så det gjorde jag - när kopplet tog stopp, hihi!

Melle, Simba och Basti sprang och lekte framför mig och matte sa att de var nog glada att jag var hemma igen - tror jag också!


Matte lagade mat till sig och jag fick min mat men jag var allt lite intresserad av hennes för jag såg att det var skinkfärs hon stekte upp och jag fick lite över min mat innan hon kryddade den - mumsigt!

Nu tror jag att vi ska göra så lite som möjligt för matte är trött och jag är trött, vilket jag oftast är, hihi!

Tror vi intar soffan snart.

 

Gammal bild men troligen blir det ungefär så här, hihi!


 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

26 november 2013 18:48

Det är bara bäst när det är som vanligt. Soffgos är ju alltid rätt! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

26 november 2013 18:51

Det är ju så för man känner sig tryggast då!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

26 november 2013 18:56

Hemma ÄR bästast.
Nu lär det dröja ett tag innan matte rymmer :)
Ni ser ut att ha jätteskönt på bilden.
Ett bra val för kvällens sysselsättning!
Tack för gårdagens pratstund!!!

=^.^=

Kram till mate å en nospuss till dig från "din" Julia!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 november 2013 19:15

Vi har det lugnt och mysigt jag och matte!
Ja jag kan nog vara lugn för det för hur kul hon än hade så tycker hon att det är skönt att komma hem.
Matte tackar också för pratstunden, jag med ;-)

 
Wille

Wille

26 november 2013 22:46

Jamen visst är det skönt med sovmornar. Vi har det rätt ofta, särskilt när matte jobbat hela natten, men då kan det ibland bli lite väl lång sovmorgon. Men vi går alltid upp med husse tidigt och tar en morgonpromenad och äter frukost. Sedan kan vi sova flera timmar till. Då gör det oftast inget att matte sover läääänge ! När hon vaknar blir det en ny promenad, och då oftast en och en och lite träning på dem också. Med husse går vi långa softa promenader som inte är särskilt träningskrävande. Han luffar bara med oss och det är rätt skönt för då är det inga större krav på oss.

http://willebuz.blogspot.com

Aamor & Tina

27 november 2013 07:04

Det är skönt när man får lite av varje!

 
Gunilla, Frasse, Simba och Tasse

Gunilla, Frasse, Simba och Tasse

27 november 2013 14:06

Ja, borta bra men hemma bäst, heter det ju, och det är verkligen sant! Så roligt att det var så många som hälsade dig välkommen hem, det var ju en riktig delegation :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

27 november 2013 17:45

Hemma är absolut bäst för där kan man vara sig själv.
De var nog lite glada att se mig, hihi!

 
Laika

Laika

27 november 2013 19:44

Mmm, skinkfärs :D Jag är så mätt och belåten att jag inte vill annat än vila nu för jag fick renskav med ris idag :D
Jag förstår precis vad du menar med borta hemma och hemma hemma. Skönt att matte är hemma igen :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 november 2013 19:47

Renskav har jag aldrig smakar men i mina "köttbullar" ingår ren så det är säkert gott!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 november 2013 22:58

Borta bra men , hemma bäst !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

27 november 2013 23:15

Så sant så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards