Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Vänta!

Av Aamor & Tina - 11 december 2013 18:37

   I gårkväll på sista rundan kom Åsa gående, en Berner Sennen som ibland vill hälsa på mig men jag satt och gjorde en 2:a precis då men hon var så snäll och väntade och sen hälsade vi!

Vissa gånger vill hon inte hälsa alls och då säger hennes matte och husse att hon är lite rädd för småhundar, hihi jag som är så STOR behöver hon väl inte vara rädd för!


Trött så in i norden när mattes klocka startade i morse, jag ville verkligen inte gå ur sängen så jag låg kvar där när matte gick upp men när hon gick in i duschen kom jag in och la mig vid tvättmaskinen.

Så fort matte öppnar duschdörrarna och stiger ut springer jag in i soffan och lägger mig där istället och blir där tills matte tar på sig skorna.


Dagen har varit mörk, grå och disig med sånt där finfint regn som man knappt märker av förrän man är jätteblöt så nån lång runda har vi inte valt att göra med mattefar.

Har mest spenderat dagen på rygg i en av sängarna i köket och tittat på lite när matteföräldrarna gjorde köttbullar.


Fick vänta jättelänge på matte som tydligen jobbade länge idag också fast hon glömt säga det till mig - dålig stil!

Där satt jag vid ytterdörren och väntade och längtade efter henne i över 1 timme.

Så fort hon kom in och fått en puss så visade jag och Affi henne var den torkade kycklingfilén fanns så hon kunde klippa bitar till oss, hihi!

Det duger inte att hon bara ger oss den utan vi ska ta den från hennes mun - nädå vi har inte speciella rutiner, hihi!


Var inte ens kul att sitta ute så vi gick in istället och innan jag fick mat borstade matte mig och satte upp tofsen som kommit lite på sne - ups!

Efter maten blev jag avslöjad påstår matte men jag hävdar bara att jag skulle rätta till min sovplats i soffan som kommit lite på kass, hihi!

 

Försöker ju stoppa ner den mellan dynorna så den inte ska halka ner!   

Inte alls nått försök att få ner den på golvet och absolut ingen avtorkning av nosen!   


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

11 december 2013 19:13

Grått å trist har det nog varit lite överallt idag! Hos oss har snön smält bort!!! Hurra!
En STOR hund som är rädd för lilla dig? Nåja, du tror ju att du är en rottis allra minst *fniss*
Inga speciella rutiner???
Inte du som ställer till soffkuddarna???
Berätta flera sagor, ditt gulliga lilla busfrö ;-)

=^.^=

Kram å Puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 december 2013 19:17

Jag är oskyldig till allt för jag på står att matte har lärt mig det, hihi!
Hon kan inte ha sett när jag disciplinerar Arktis för hon var rädd för mig innan, hihi! Jag är troligen den största lilla hund som finns ;-)

 
Laika

Laika

11 december 2013 20:30

Mmmm, köttbullar :) Det har jag ätit idag, fick du smaka några? Det som ju är så gott. Vilken snäll kompis du har som väntar tills du gjort klart nummer två, hihi. Tänk att hon kan vara rädd för så stora hundar som du :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 december 2013 20:54

De bjöd på köttbullar men ingen av oss ville ha, inte då men kanske nästa gång!
Hon är så snäll och så väldigt lugn!

 
Melody

Melody

11 december 2013 22:52

Mina kusiner är ju Berner Sennen, så när jag ser en sådan hund vill jag allt fram till dem och hälsa. Men vi har också mött sådana hundar som tycker små hundar är lite läskiga! Mina kusiner tycker nog också jag är lite läskig för jag försöker hela tiden bestämma över dem och lyckas faktiskt ganska bra, trots att jag är yngst.
Men är man en Shih tzu, så är man!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

12 december 2013 07:18

Det är nog så och vi vet ju var skåpet ska så, hihi! Väljer de att göra dom vi säger så är det ju bra, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards