Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Sängen!

Av Aamor & Tina - 2 januari 2014 17:32

Jag återhämtade mig hela dagen igår och spenderade nästan hela dagen i sängen vid soffan.

Vi var ute några gånger men det blev bara närområdet som markerades.

Tror matte också var trött för hon sa att vi skulle lägga oss tidigt och redan 21.30 släckte hon TV:n och la sig sen låg hon och läste till 23 men jag brydde mig inte utan sov så gott i vår säng. Har bara varit ur den en gång i natt, hihi!

Orkade inte ens äta mat igår - skyller på det i alla fall, hihi!


Idag blev det sovmorgon för där var ingen som väckte oss klockan 04 och berättade att en av katterna ville in, hihi.

Det gjorde hundarna vi passade en natt men de tystnade snabbt och katten kom in och vi sov vidare.

Vi sov till 9.30 idag, i alla fall jag för matte vaknade redan vid 07 och sen låg hon och slumrade lite med en "gammal" ljudbok i öronen.


Lurade matte när vi var ute för först gick vi upp mot idrottshallen och satte oss på bänken där, hör liksom till men när vi sen skulle gå igen var jag väldigt bestämd att vi skulle gå åt vänster istället för till höger, där vi brukar gå.

Det blev en långrunda och jag fick markerat på många ställen, även en hel del skräp från bomber och raketer fick sig en markering, hihi!

Matte gnällde lite för hon hade inte ätit frukost innan vi gick ut så hon blev hungrig men hon är så snäll som låter mig bestämma rundan.

Vi tog en tur bort till syrran för matte behövde handla lite, ekade i kylen sa hon och så kunde jag leka med syrran så länge.

Hemma igen åt jag min mat och sen gick jag runt och kollade på mina leksaker och helt plötsligt hör jag inte matte längre!

Bråttom ut i köket, ugnen var på men ingen matte, kollade toan men där var släckt och hon satt inte i soffan heller - jag rusade runt lite då jag hör nån som skrattar inne i sovrummet så jag kikar in där men ser henne inte där heller!

Helt plötsligt flaxar täcket till och då ser jag henne, vilken tur alltså!

Hon får inte göra så för jag tappar helt luktsinnet och använder bara ögonen när jag blir av med matte, lyssnar lite men jag blir brydd!

Hon fick en snabb puss och sen visade jag vad jag tyckte om hennes tilltag och gick och la mig - där fick hon!!!!


Regnat till och från under hela dagen och det är inte speciellt kul!

 

Gammal bild men jag fick kelat med Peggy igår och hon sa att hon saknet mig, hihi!


 
 
Melody

Melody

2 januari 2014 18:00

Vilken tur att du hittade din matte! Det finns ju inget värre än när ens matte försvinner! Själv hör jag inte min matte så mycket de här dagarna, hon har fått stämbandsinflammation igen, så det är ganska tyst här. Hon kraxar lite ibland, men då säger husse till henne att hon blir frisk fortare om hon är tyst!
Hm… undrar vad han tänker egentligen. Nu får han ju ett ord med han också!
Puss på dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

2 januari 2014 18:03

Stackars din matte och det är svårt att vara tyst när man måste för just då har man mycket att säga säger min!
Tror din husse gillar att höra din mattes röst så det är därför han påminner henne, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

2 januari 2014 18:02

Klart at Peggy saknade sin bästaste hundkompis :)
Skönt att ni fick kela lite i alla fall!
Bra med "gamla" böcker i öronen när man vill sova - vila, men tänk vad matte lurade dig... Hon gömde sig väl under täcket?!?

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

2 januari 2014 18:05

Ja hon gjorde det så nästa gång ska jag hoppa upp där och förhoppningsvis landa hårt på henne, hehe!
Peggy är min bästa katt kompis!
Matte somnar även ifrån "nya" men hon tycker det är jobbigt att leta upp var hon "slutade" lyssna, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

2 januari 2014 20:33

Vilken jamarns tur att du hittade din matte :)
Här har matte jobbat 7-16 idag med , så här var det ingen sovmorgon alls *muttrar*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

2 januari 2014 20:37

Jobbigt att inte få en behövlig sovmorgon men du och jag har ju ändå tur för vi kan sova lite på dagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards