Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Funderingar!

Av Aamor & Tina - 3 januari 2014 16:37

En lugn dag, sovmorgon och sen ett kort besök hos syrran eftersom matte skulle till Ö&B och handla mina favoritsticks till mig - som var slut, vilken fräckhet och inte tänkte matte på att hon kunde köpa de till katter för de gillar jag också jättemycket.


Jag har lite olika funderingar som jag grunnar på, de poppar upp när jag ligger och slappar, inga jätteviktiga jo kanske vissa men jag vill dela med mig av dom i alla fall!


Varför måste den lediga tiden gå så fort?

Det snart dags för matte att jobba igen och vi som tyckte att 17 dagar var så lång tid!


Varför kan inte Arktis lära sig att inte skälla mig i rakt i ansiktet?

Jag blir lika irriterad varje gång och måste alltså säga till honom på skarpen, tröttsamt men samtidigt vill jag snacka och träffa honom. Han kanske lär sig nån gång, hihi!


Varför måste godiset ta slut när jag har ätit?

Jag vill ha mer ju men varje gång säger matte att det är slut efter nån bit.


Hur kan en affär låta bli att ha mitt favorit godis hemma när matte ska shoppa det till mig?

Vet knappt hur jag ska överleva detta, hihi!


En superviktig fundering är varför vissa hundar måste bitas! Mattes fd kollegas hund har blivit biten illa av en lös Amstaff -typ-hund på juldagen. Ena örat blev halvt och otäcka sår/hål på halsen. Han måste ha haft jätteont den stackaren.

Han är själv en stor hund men var helt försvarslös.

Skamligt att det ska hända.

Okej jag niper till lite när nån inte lyder mig men inte så det skadar, markerar bara (typ Arktis, hihi).


Lite av mina funderingar idag, har fler men dessa får räcka - jo en till!

Varför är det så kul att åka bil?

Behöver jag egentligen inte fundera över för jag vet svaret. Jag får vara nära matte och så så länge bilen rullar får jag vara med plus att jag sover så gott i bilen, hihi!


 

Gammal bild men visst ser det ut som om jag ligger och funderar?


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

3 januari 2014 17:25

Du hade många funderingar idag...
Att den lediga tiden går jättefort har vi också upptäckt...
Bitska lösa hundar är ALLTID deras mattes/husses fel!!! Har man en "svår" hund så MÅSTE dom se efter den extra mycket så inga olyckor händer! Jättetråkigt med vovven som blev biten :( Hade det varit en liten ras, vet ingen hur det hade gått... *ryyyser*

=^.^=

Kmra å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 januari 2014 17:49

Har alltid en massa funderingar men ofta rör det sig om matte, katter och godis, hihi!
Matte hade gått bersärk om någon hund gjort så mot mig men det tar värre på oss små då vi kan kastas runt på annat sätt.
Mitt i stan hände det och ägaren var stupfull och kom långt efter, tänk om det varit ett litet barn - ryser också!
Det är så härligt att vara ledig så det är väl därför den rusar fram!

 
Laika

Laika

3 januari 2014 19:43

Men visst finns det alltid så mycket att fundera på? Hihi. Det där med att godiset tar slut är lite jobbigt tycker jag med.
Oj, så hemskt med mattes kompis hund. Hoppas den klarar sig. Här i vårt område har det hänt nåt så illa att några med en kamphund bussat på denne på en kvinna. Kan du förstå att folk gör så? Hon blev illa biten av hunden. Vissa människor ska bara inte ha med djur att göra alls, usch och fy.
Ha en skön helg nu, än är det några dagar kvar för dig att ha matte hemma :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 januari 2014 19:50

Det stör en verkligen när godiset tar slut!
Hunden klarar sig men och vi hoppas han slipper känna sig osäker eller att han själv blir aggressiv.
Vissa borde verkligen inte ha djur överhuvudtaget, skrämmande när sånt händer.
Några dagar kvar men tänker man på hur fort de som varit har försvunnit så hur fort kommer inte dessa sista ta slut. Blev lite knasigt formulerat men ni fattar, hihi!

 
Melody

Melody

3 januari 2014 20:30

Jag kan berätta att min matte och husse hade en Golden som en liten hund bet sig fast över nosen på! Den lilla hunden kom utspringande från sin trädgård, ut på trottoaren och anföll direkt. Det blev en skräckupplevelse som ingen glömde, speciellt inte Goldenhunden som sedan hela sitt liv var rädd för små hundar.
Själv funderar jag på om det inte är dags att åka hem till Sydkusten snart så jag får springa lös i min egen trädgård. Känns som om jag är lite för långt ifrån dig, mina kära Aaamor!
Hoppas du får en riktigt skön helg med din matte och att den går sakta.
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

3 januari 2014 20:34

Det är lika illa det där för man ska ju inte bita nån, man kan korrigera med ett litet nafs i luften om det behövs men aldrig bitas. Stackars Goldenhunden.
Bara regnar här i Skåne men ni kan komma hem ändå ;-)

 
Edith

Edith

4 januari 2014 14:51

Du är allt en liten funderande kille. Jag kan inte förstå hur Arktis kan skälla dig i ansiktet. Säg till honom att veta hut. Det där med hundar som bara flyger på och biter andra hundar är verkligen otäckt. Det kallar jag kriminella hundar.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

4 januari 2014 15:39

Jag säger till honom varje gång men han har nog dåligt minne, hihi! Han är bara 7 mån tror jag.
Helt rätt och även ägaren kan man kalla kriminella!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards