Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Rastlös!

Av Aamor & Tina - 4 januari 2014 16:37

Blev ingen väldigt lång sovmorgon i morse för någon behövde gå ut, hihi! Inte så lätt när det kommer på akut, gäller att matte är snabb med att få på sig om hon inte vill ha 2:an vid ytterdörren, hihi! Hon var snabb!

Satt ute en liten stund för matte blev sååååå hungrig och ville in men tro inte att hon åt direkt! Nä hon drog fram dammsugaren och efter det kom våtmoppen fram, den är inte framme speciellt ofta men tydligen var det dags nu - hon som var hungrig!

Fast hon våtmoppade golvet och sparade den sista biten så hon kunde sitta ner vid köksbordet och äta medan golvet torkade. Hon sa till mig att vara still för att slippa en massa tassavtryck och jag var still, på några ställen, hihi!


Lite slappande i soffan blev det sen men efter en kort stund var det dags med ett akut besök utomhus igen.

Matte tycket inte det var lönt att slappa på soffan mer så hon startade tvättmaskinen, blev två maskiner idag.

När hon kollade var jag var låg jag och sov så gott i min säng så hon tyckte också att hon var förtjänt av lite ryggläge men då vaknade jag och började snacka.

Matte frågade om jag var rastlös och det stämde rätt så bra så vi gick ut och det blev en långrunda.

 

Men matte vem håller i mitt koppel om du går före?

Matte släppt mitt koppel eller långlina som jg har för där var helt fritt från hundar och människor så jag gick och strövade lite som jag ville men iland gick matte för lång ifån mig så jag var tvngen att springa ikapp henne!

Nu visade jag inte att jg höll koll på henne men tydligen känner hon mig, hihi!

 

Alltså matte, jag bryr mig inte, jag tittar ju inte ens på dig och jag sprang för att jag kände för det!


Hemmavid igen satte vi oss på bänken och då kom Peggy och kelade. Hon var lite väl kelig igag för hon gav mig små nyp i öronen, blev nästan rädd när hon gjorde det första gången!

Berättade för matte att jag var hungrig när vi kom in igen och trots att klockan bara var 14 fick jag min mat, äter ju senare annars men magen var helt tom och efter motion kan det smaka gott.

Varit ute en sväng igen för en stund sen, jag ville mest kolla om katterna var ute men fast vi stannade ute en ganska lång stund kom inga fram till mig men jag såg några i alla fall.

Tror det rastlösa har gått över nu för jag känner för att sova lite, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

4 januari 2014 17:32

Klart att du inte sprang efter matte *fnissar högt och håller fingrarna i kors*
Kul med Peggy-kel, men inte visste vi att hon kunde nypas ;-)
Hon måste ha saknat dig jättemycket då ni var borta.
Matte har ju hunnit med massor med nyttigt hemma, nu är det verkligen dags att hålla en lat lördagskväll ;-)

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 januari 2014 17:36

Matte försökte gömma sig bakom en lyktstolpe men hallå hon syntes riktigt mycket, hihi!
Jo hon nyps när hon bli för kärvänlig så det är tur jag har massor av päls, hihi!
Matte känner sig rätt nöjd även om mer behövs göras men så är det alltid!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

4 januari 2014 19:32

Härlig dag! Visst är det mysigt att få ha sin människa för sig själv! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

4 januari 2014 21:24

Det är så skönt även om hon inte alltid är det roligaste, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

5 januari 2014 11:26

Äntligen uppehåll tillräckligt länge så det går att ta en långpromenad! Det lyckades även vi med igår, skönt

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

5 januari 2014 12:52

Ja det känns skönt när man kan göra det för man behöver det lite då och då, hihi!

 
Laika

Laika

5 januari 2014 17:38

Skönt att du inte är rastlös mer :) Och inte skulle jag tro att du sprang efter matte heller, klart att du sprang bara för att du ville, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 januari 2014 17:40

Kanske jag sprang lite efter matte, hihi!
Ingen rastlöshet idag och det är skönt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards