Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Snällt!

Av Aamor & Tina - 5 januari 2014 15:55

Väckte matte strax innan 07 och det var bråttom ut igen, hihi - vi hann! Tro nu inte att vi blev uppe nä nä för vi la oss igen och bara njöt, jag somnade hårt i mattes knäveck och matte slumrade lite till sin ljudbok.

Sen att klockan blev rätt mycket kan ju kvitta nu när vi ändå är lediga, hihi!


Vid middagstid blev det en lite längre runda. Först hälsade jag på min kompis Trixie men valde sen att gå ett annat håll, Trixies matte skrattade när matte förklarade hur hon visste att jag inte ville gå åt samma håll som dom gjorde.

Man får ju visa det på det sättet man kan, jag väljer att sätta mig ner och gäspa högt och skaka på huvudet, hihi!

Var sugen på att gå en bit på motionsslingan så det gjorde vi när vi väl kom dit.

 

Luktar så gott på många ställen och just här hittade jag ett som jag måste sprätta på!

 

Vänta på mig matte - jag kommer!

På en öppen gräsplätt såg jag en massa svarta fåglar så vi satte oss ner på en bänk och tittade på dom ett tag.

Vi täffade på en vän till matte som vi stod och snackade med, eller kanske inte jag snackade för jag la mig till slut men de två - ojojoj!

Gick två hundar förbi medan de snackade och då vaknade jag till och sa "hej" - lite högt kanske, hihi!

Precis när vi skulle gå kom vår vägg-i-vägg granne så vi hade följe hem den sista biten!


Efter lite vila frågade matte mig om jag var sugen på att åka bil och givetvis var jag det - alltid!

Min matte tyckte lite synd om mig eftersom mina favorit sticks inte fanns på Ö&B och de hon köpte var inte goda så hon körde iväg och köpte de sticken som är till katter för de älskar jag också - tack matte, det var snällt av dig!

Finns nog inte mycket som min matte inte skulle göra för mig när jag tänker.

Träffade på min kompis Rex när vi gick från garaget och idag ville jag snacka med honom. Är lite si och så med att snacka med honom för ofta har han kommit när jag umgås med Arktis och då skyddar jag honom.

Ja han är ju så "liten" och kan inte skydda sig själv säger matte - men matte han är ju under året och det kvittar hur stor han är då!


Ätit har jag gjort och nu ska jag slappa lite innan jag ska dra ut matte igen, träffar kanske fler kompisar då!


 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

5 januari 2014 16:51

Oj så många ni har träffat idag, spinnande! Jätteskönt att vara med matte hela dagen gissar vi, vi njuter av att ha vår hemma.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

5 januari 2014 17:05

Det är kul att träffa vänner!
Jättehärligt att rå om matte!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

5 januari 2014 17:02

Här gick vi faktiskt upp vid 08:00 tiden idag fastän vi är lediga :)
Min matte har fått en hel del gjort som att tvätta femtioelva maskiner tvätt och så har hon o husse varit och handlat lite människomat.
Jag väntar på min som min matte beställt från nätet , men eftersom Postens hemsida ligger nere så kan man inte ens söka vart paketet är och visst inte hämta ut det heller *suck*
Tur att jag har en massa torrmat hemma i alla fall :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

5 januari 2014 17:08

Oj så tidigt ni var uppe :-)
Skönt att få gjort såna måsten.
Det är verkligen tur att du har torrisar hemma för tänk om du blivit utan, hua hua det hade varit illa!

 
Melody

Melody

5 januari 2014 17:18

Så härliga dagar du har! Här blir det riktiga långpromenader på morgonen och
sedan in i duschen! För fy sjutton så smutsigt det är överallt i den här lilla staden. Hoppas du har en riktig myskväll med din matte och att du ger henne en
riktigt lång sovmorgon i morgon!
Puss från Melody!



http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

5 januari 2014 17:20

Det har varit gott att vara ledig med matte men snart är det jobb igen.
Trist med skitiga gator!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

5 januari 2014 17:42

Kul att träffa vänner :)
Nu är snart de lediga dagarna slut för denna gång.
Skönt att veckan som kommer blir kort!!!

=^.^=

Kram och nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 januari 2014 17:44

Alltid nått med en kort vecka :-)
Vänner är kul!

 
Laika

Laika

5 januari 2014 17:44

Vilken mysig helg du haft :)
Visst är det bra när ens matte skulle kunna göra vad som helst för en, jag har det precis likadant. Och precis som du, så äter jag också kattsticks, de är ju hur goda som helst. Dessutom brukar jag äta små laxgodisar som också är till katter. Hur gott som helst :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 januari 2014 17:45

Så bra vi har det med såna mattar :-)

 
Edith

Edith

6 januari 2014 08:09

Ja ibland blir det lite extra bråttom ut på morgonen. Och då är det tur att man har en snabb matte.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

6 januari 2014 08:50

Det gäller att ha tränat henne innan, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards