Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Suck!

Av Aamor & Tina - 7 januari 2014 18:06

Fy tusan vad jag var trött i morse när mattes klocka började spela musik! Kan ju bero på att matte inte kunde somna utan vaknade hela tiden till när hon väl somnat och sista gången hon kollade klockan var den nog 03 och sen drog klockan igång 06.15, inte så konstigt att jag var trött!

Ja det är väl bara att gilla läget att det är dags att gå upp tidigt igen nu - suck!

Jag har ju fördelen av att kunna sova precis när jag vill under dagen hos syrran men det känns ändå hårt att behöva gå upp!


Varit lugnt och skönt hos syrran, blivit mycket kel och mycket bus, nä inte bus, hihi utan vila!

Jag satt och tittade ut ett tag genom köksfönstret och får då syn på en stor flock med råkor och kajor och börjar fundera på att de kanske anfaller huset så för att vara på den säkra sidan skällde jag ut dom men istället för att få beröm fick jag gå ner på golvet! Här skyddar jag min familj och så uppskattar dom inte det - suck!


Matte var lite sen för hon var först och handlade lite, tomt i kylen nu igen men det gick ganska så fort, bara 30 minuter senare än vanligt!

Matte fick mat hos matteföräldrarna och efter lite snacka körde vi hem.

När vi gick ut till bilen hör vi att det kommer ett utryckningsfordon och det var brandkårens akutvagn och när den passerat körde vi hemåt men när vi kom ut på stora vägen stod de och blinkade för fullt där vi skulle köra ner och jag hör matte säga "åh, nä".

Vi får hålla still en liten stund och sen köra in på felvägbana i korsningen och då såg matte att där låg en person på vägen.

Tur att vi var lite sena för annars kanske vi hade kommit precis då det hänt. Matte läste på polisens sida sen och då var det en fotgängare som blivit påkörd. Hoppas personen inte är allvarligt skadad.


Jag har ätit min mat och sen var jag ute på en liten runda, gjorde inget när vi gick in från garaget nämligen och nu har jag precis lagt mig efter att ha haft matte till att göra allt möjligt - nädå jag kör inte alls med henne, hihi!

 

Fått tillbaka denns sängen nu men jag vet inte riktigt vilken som var bäst, hihi! Bilden är gammal!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

7 januari 2014 19:02

Inte lätt att försvara huset när matteföräldrarna är dåliga på voffiska :)
Skönt att ni inte var först på platsen för trafikolyckan. Det är alltid läskigt när nån blir påkörd!
Upp med nosen, nu låter matte klocka bara 3 ggr till, sen är det helg och ledigt igen!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 januari 2014 19:10

De förstår mig inte riktigt ibland och tror jag okynnes skäller men det gör jag ju aldrig ;-)
Bättre att komma efteråt.
3 morgnar kan jag nog stå ut, hihi!

 
Karin

Karin

7 januari 2014 19:06

Fy vad otäckt med en olycka , Ha det bra Karin

http://Karins bloggiblogg

Aamor & Tina

7 januari 2014 19:10

Väldigt otäckt med olyckor!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 januari 2014 19:30

Lite segt att komma upp och det tristaster är ju att inte få ha sin matte hemma hela tiden.. Nåjam vardag gör ju att man uppskattar helgen desto mera.nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

7 januari 2014 19:38

Ni har så rätt! Men morgnarna kunde varit lite senare, hihi!

 
Melody

Melody

7 januari 2014 20:49

I kväll får du nog se till att matte kommer i säng tidigt och så får du gosa riktigt mycket med henne så hon sover gott! Vakna så där på nätterna är inte bra när man ska upp tidigt!
Tur att det är kort vecka när man ska kastas in i vardgen igen!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

7 januari 2014 20:52

Jag ska försöka få henne i säng men man vet aldrig om hon lyder mig!

 
Laika

Laika

7 januari 2014 22:08

Jobbigt när man är trött så. Matte har förberett mig på att vakna i ottan på fredag fast vi är lediga då. Detta för att vi ska sitta barnvakt :) Det ska bli roligt, hon är så bra på att killa mig på magen.
Jag tycker det var ett konstigt sätt att tacka dig för att du skyddade huset, hihi. Kanske var bara mattemor och far trötta i mössan :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 januari 2014 22:24

Ja de var också uppe tidigt, kanske de var trötta, hihi!
Du kan vila på fredag samtidigt som du blir kliad på magen ;-)

 
Edith

Edith

8 januari 2014 12:29

Ja det är jobbigt att komma igång efter långhelgens alla sovmornar. Tänk att när du ska försvara din flock mot dessa fåglar, så får du ovett och gå ner på golvet. Jag säger bara att otack är världens lön.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

8 januari 2014 18:46

Inte lätt att vara en liten missförstådd hund, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards