Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Tofs!

Av Aamor & Tina - 8 januari 2014 18:46

Matte satt och tittade länge på TV igår, hon såg Sound of Music så det blev en sen kväll till men vi har sovit gott i natt för matte har inte stört mig.

Fast för mig var det lika jobbigt att gå upp ändå när klockan började spela. I kväll har matte lovat mig att det ska bli tidigare sänggång och jag hoppas!


Varit en bra dag hos syrran, mycket kel och vila. Så fort vi har varit ute har jag sprungit in till mattemor och visat henne var godislådan finns så hon inte glömmer bort det, hihi men jag tycker nog att vi är ute alldeles för sällan. Minst en gång i timmen så jag kan få godis efteråt, hihi!


Matte hämtade mig direkt efter jobbet och efter lite snack skulle vi ge oss hemåt.

Nu blev det inte så snabbt för syrran ville ha mat av min matte och när jag ville kolla vad som fanns i burken så åt jag lite direkt ur hennes torrfoderburk - mums.

Nu blev det inte så mycket så jag fick lite av mina "köttbullar" när vi kom hem.

Jag har fått omsatt min tofs - 2 gånger! När matte fått upp den första gången såg hon att hon fått med för mycket hår vid mitt ena öga och när hon skulle rätta till det lossnade där för mycket så hon fick klippa upp gummibanden igen och sätta tofsen en gång till - suck!

Sen skyller hon på att jag inte satt still för det gjorde jag, i alla fall i några sekunder, hihi! Hon får öva på att bli snabbare istället!


Nu ska vi hålla kväll för vi är bägge mätta och trötta så det blir nog soffan fram till vi ska ut innan natten!

 

Från sist jag hade badat! 

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 januari 2014 19:55

Du vill ha godis ganska OFTA tycker vi :)
Bilden på dig är ika fin som alltid! Du blir så fluffig när du är nybadad. Jättestilig!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 januari 2014 20:02

Jag vill ha godis väldigt ofta, hihi men får inte lika ofta och lika mycket som jag tycker!

 
Laika

Laika

8 januari 2014 20:29

Hihi, det är bra att du håller pli på din matte :D Tycker också att du borde få gå ut en gång i timmen för att kunna få godis sen :D Smart idé :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 januari 2014 20:33

Fast lite jobbigt hade det varit att gå ut så ofta så efter lite eftertanke nöjer jag mig med det jag får, hihi!
Har fruktansvärd bra pli på matte så länge hon själv vill ;-)

 
Melody

Melody

8 januari 2014 21:04

Jösses så snygg du är! Jag blir alldeles svag i benen…
Det där med tofs är en jobbig historia här. Jag gnuggar sönder min och biter sönder Shakiras. Matte klagar jämnt på våra tofsar och när hon ser hur fin päls du har så klagar hon ännu mera på min…
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

8 januari 2014 21:23

Det är inte lätt alltså!
Vissa hundar har väldigt svårt att låta bli sina och andras tofsar och du tillhör nog den sorten, hihi!

 
Hector

Hector

8 januari 2014 23:00

Vad söt du var nybadad, som ett litet troll ! Själv gillar jag inte alls att bada och det har jag talat om för matte och husse, men jag slipper inte för det. Däremot badar jag gärna frivilligt i sjön på sommaren, men det är ju en annan sak. När jag ska bada på vintern så får jag åka till ett riktigt spa, juste va ?
vet du häromdagen träffade jag den där lilla Shih Tzu flickan som jag berättade tidigare bodde granne med oss. Hon bor kvar, men gissa om hon blivit en riktigt snygg tjej nu. Wow jag blev nästan kär. Men hon bara viftade lite på svansen åt mig och sedan gick hon vidare...Nåväl det finns väl andra tjejer hoppas jag. Men för det mesta är det bara hanar vi träffar på eller märker att de gått förbi, och de är inte alls lika tilltalande. Du har ju en massa tjejer som skriver till dig här, fast det är klart, några har ju jag också förstås. Gosemys till dig nu !

http://rocketbuz.blogspot.com

Aamor & Tina

9 januari 2014 07:05

Nä men var hon högfärdig? Jag själv vill hälsa på det mesta men matte tillåter inte allt och alla!
Jag har många tjejer och killar runt mig där jag bor och det gillar jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards