Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Mörkt!

Av Aamor & Tina - 9 januari 2014 18:36

Det blev tidig i säng i gårkväll, redan 21.30 men sen släckt matte inte förrän en timme senare men det hjälpte för jag var inte riktigt lika trött i morse, matte var mycket piggare så hoppas det blir tidigt i säng i dag också!

Inte lika tidigt säger matte för hon ska se Djurskyddsinspektörerna på 4:an.


Jag fick inte åka bil i morse, dålig stil för jag fick åka i tisdags och onsdags men inte idag!!!!!

Lite tur kanske ändå att jag fick gå för jag mötte Chilli, min Goldentik. Såg först inte att det var hon för det var så mörkt men när vi kom närmre såg jag ju!

Det regnade inte när vi gick iväg men sen startade det och sen har det hållt på hela dagen, har varit så mörkt så jag har trott att det varit kväll hela dan.

Mattefar fick nästan dra ut oss vid 14-tiden för vi vägrade röra oss ur fläcken. Vem vill ut när det ösregnar? Inte vi i alla fall!


Det hade faktiskt slutat regna när matte kom för att hämta mig så vi satt ute en liten stund men alla katterna var nog inne för jag såg inga.

Matte snackade i telefon så hon kunde inte hjälpa mig att spana heller, hihi!

Medan matte lagade mat till sig åt jag min mat så jag ligger och vilar nu.

Kan man bli annat än trött när det är mörkt, blött och allmänt ouppiggande väder!

Tror nog att matte snart gör mig sällskap fast då i soffan, hihi!

 

Från maj förra året!

Jag låg och funderade om jag skulle äta den eller inte, hihi!

Får nog snart ha lite rivna morötter matte för det är gott!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

9 januari 2014 19:19

Du vill väl åka brummis VARJE dag ;-) Tur att ni gick för annars hade ni nog inte träffat Chili, så lite bra var det nog.
Men nu får du vara mera glad för att det är FREDAG imorrn, det är vi i alla fall. Vi längtar efter helgen fast veckan var kort.
Du är söt på bilden, där du tittar på din morotsbit!!! MUMS!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 januari 2014 19:24

Jag åker gärna bil varje dag, hihi!
Kommer att få göra det i morgon när det just är fredag!!!!!!!!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 januari 2014 19:42

Man blir sååå trött när det är så här grått och trist, vi är glada att vi inte bheöver gå ut alls..Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 januari 2014 19:50

Det hade varit skönt att slippa gå ut när det ösregnar!

 
Melody

Melody

9 januari 2014 20:34

Jag funderar aldrig över om saker och ting är ätbara eller ej, jag kastar mig över allt. Idag smakade jag på Collins tågskenor i trä, men då blev det aja baja från matte! Men vad ska man göra en sådan här grå och regnig dag, man måste ju sysselsätta sig! I morgon vill vi ha sol!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

9 januari 2014 20:43

Visst vill vi ha sol och massor av den nu!
Man kan inte äta allt Melody men man kan smaka, hihi!

 
Laika

Laika

9 januari 2014 20:42

Underbar bild Aamor :D
Jag gillar morötter men äter de helst i övrig mat- riven ;) Ikväll åt matte en macka med köttbullar och rödbetssallad och jag suktade så... och så gav matte mig rödbetssallad för hon tänkte att: ha, det där äter du minsann inte.... men tji fick hon för det gjorde jag visst det, och gott var det med :D
Skönt att du inte var lika trött idag :) men vädret som är gör ju inte en pigg precis.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 januari 2014 20:45

Där fick dummare, hihi!
Rivna morötter är gott!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

10 januari 2014 15:16

Klart du ska åka bil varje dag, fattas bara annat! Tur i alla fall att det inte regnade när du tassade ut, regn är bara så hopplöst trist. Både vi och matte längtar så mycket efter sommaren...
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

10 januari 2014 17:17

Tycker jag också är en rimlig önskan, hihi!
Tröttsamt med allt regn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards