Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

SLUTA!

Av Aamor & Tina - 11 januari 2014 18:04

I går tyckte jag att jag och matte skulle gå och lägga oss men matte sa att klockan bara var 19 och att det var på tok för tidigt så istället kelade vi lite i sängen och det var ju också trevligt.

Blev sänggång vid 23 istället och sen sov vi gott eller i alla fall fram till 01.30 då någon satt och kliade sig så nån annan vaknade - ups!

Vi somnade om efter en stund, hihi!


I morse vaknade matte lite väl tidigt, redan 05.30 men som tur var hoppade jag upp till henne och snarkade henne till söms igen, hihi! Klockan var lite mer när vi sen vaknade igen och då låg jag så gott i mattes knäveck och sov men blir helt plötsligt väckt av att en starkt blixtrande!

 

Huvudet är längst bort, hihi!


Vi tog en sväng bort till matteföräldrarna för deras TV i köket hade knasat till sig lite och så ville de att matte skulle titta på den.

Efter lite suck och stön och tittande i instruktionsboken tröttnade matte på den och kastade den till sidan och körde på bara.

Hon passade även på att koppla in deras viasatbox till den TV:n och så fick hon allt att fungera. Det var nog för att Affi och jag var uppe på bordet och hjälpte henne väldigt mycket, jag hade tex den tjocka instrukionsboken som huvudkudde, hihi!

Vi stannade kvar så fick matte middag också.

Jag själv åt mat när vi kom hem och nu har jag lekt lite med mina leksaker, blir lite extra leksen ibland när man är så där mätt och go!

Har fått tofsen omsatt för jag såg inte mycket och hela nosen var gömd och det kan bero lite på att jag var uppe i matteföräldranas soffa och gnuggade bäddade med nosen. hihi!


Nu lite gnäll! Nu vill jag och matte bara skrika SLUTA REGNA för det har öst ner hela denna dag också och det står vatten överallt, gräsmattorna är så sunkiga och det säger bara slörp när vi går på dom - är så otroligt trist.

Hade allt kommit som snö hade vi haft höga vallar nu, kanske inte så mycket bättre men lite för detta är inte kul!

Så nu har jag gnällt, inte för att det hjälper men vi är så trötta på detta nu.


 
 
Laika

Laika

11 januari 2014 19:11

Förstår att ni är trötta på regnandet, det har ju varit så sedan i höstas. Vi är lite glada för att det nu kommit som snö hos oss istället för regn. Undrar om det någonsin kommer sluta? Jag vill ju gärna ha sol i sommar åtminstone.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 januari 2014 19:17

Jag hade gärna fått lite snö och kyla.
Sol till sommaren jaaaaaaas!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

11 januari 2014 19:15

Tack för direktiven om vadsom är upp och ner på dig *fniss*
Fast denna gången hade jag nog fått till det utan hjälp, dina söta tassar skvallrade ;-)
Jag tar gärna regnet och ni får snön som kom här... Bläää...
Ha en trevlig lördagskväll!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 januari 2014 19:18

Tänkte att det var bäst att visa vad som är upp och ner, hihi!
Ja vi bytar för jag tar gärna lite snö och kyla om det inte är blötsnö för den är inte kul!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

11 januari 2014 19:21

Man ligger så bra i sängen! Här har vi vitt, det är lite mysigt faktiskt.Nossbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

11 januari 2014 19:22

Blir lite ljusare ute med lite vitt på marken!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

12 januari 2014 11:21

Oj va vi blev förvånade i morse, det har kommit 2 cm snö inatt! Men den är blöt...

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

12 januari 2014 11:23

Blötsnö är inte speciellt kul för det fastnar i pälsen.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

13 januari 2014 18:06

Här är vi också trötta på allt regnandet !
Fast idag har det varit ganska fint väder med ett par minusgrader och lite sol :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

13 januari 2014 18:22

Regnandet är så trist, minus hos oss också idag men ingen sol.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards