Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Kulor!

Av Aamor & Tina - 18 januari 2014 16:48

Det blev lite sovmorgon trots att matte först vaknade vid 05.30, hon låg kvar i sängen och jag hoppade upp till henne så hon kunde sova lite till i min trygga närvaro, säkerligen hjälpte det lite att hon startade en ljudbok också, hihi!


Det har inte varit lugn och ro här hemma precis för matte har hållt på hela dagen men att storstäda sovrummet.

Jag var med i början men blev så trött av allt jobb att jag gick in i TV-rummet och la mig istället.

Hon dammsög och ångmoppade golvet lite i taget för hon möblerade om samtidigt så för att få golvytan fri var detta lättast.

Hon har gjort allt klart nu tills min eller vår nya säng kommer på fredag, behövs nog dammsugas igen mmen det mesta är gjort. Den gamle ska ut och den nya ska in, allt ska gå som en dans!

När hon väl var klar i sovrummet fortsatte hon ut i resten av lägenheten med dammsugaren och ångmoppen så där var min vilostund slut.


Det har snöat mer i natt och det är den där dumma sorten som ger mig kulor i pälsen. Blev duschen i morse för att få bort dom.

På eftermiddagen tog matte på mig min regnoverall med ben men jag vägrade gå så hon fick allt ta av den igen, hihi!

Hon sa att jag fick göra som jag ville men att det blev duschen igen när vi kom in, jajaja!

Det är så kul att titta på barnen som åker pulka så det är svårt att slita sig från backen men jag fick syn på nått annat istället!

 

Där går nån på cykelbanan, jag känner nog dom! Jag såg rätt för det var syrran och mattefar som kom gåendes och så hade vi följe en liten bit.

 

Jag flyger nästan, hihi!

Jag fick visa syrran hur man ska skutta i snö som är högre än våra ben men hon ville inte ens titta!

Matte fick stanna mig flera gånger på rundan för att trycka sönder snökulorna i min päls men ändå var jag full av dom när vi kom hem!

 

Kulor!

Bred i gången är jag i vanliga fall men med alla snökulorna var jag ännu bredare.

Det blev duschen igen men det var det värt för det är så kul att skutta i snö och att leka mullvad, hihi!

Ännu bättre hade det varit med pudersnö och kallare för den flyger bara av mig.


Jag och matte åt mat, jag mitt torrfoder och matte stekte bara snabbt upp pytt i panna och ägg för mer orkade hon inte idag, blir nog soffan snart!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

18 januari 2014 17:31

Tänk så "kulig" du blir när du busar och har kul i snön *fniss*
Säg åt matte att ta det varligt, så hon inte får ont i ryggen av all städning och ommöblerande.
Hon måste vara liiite rädd om sig!
Ha en jättetrevlig lördagskväll!

=^.^=

Kram och puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 januari 2014 17:35

Hon tog det lugnt och pausade rätt ofta, hon känner sig bara trött nu.
Snökul blir kulsnö, hihi!

 
Laika

Laika

18 januari 2014 17:58

Då måste vi ju få se en bild på din...ehrm mattes nya bädd när den kommer ;) (fast jag vet att det egentligen är din bädd Aamor)
Här har vi kallt och pudersnö så allt bara yr när jag dundrar fram, hoppas ni också får lite kallare iaf, inte för kallt dock ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 januari 2014 18:01

Det är tyvärr plusgrader här så än finns inget hopp för bättre snö!
Min säng eller ehrm mattes kommer på fredag så då kommer en bild på min ja sängen ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

18 januari 2014 19:46

Du ser verkligen ut att njuta av snön! Kan vara värt en dusch gissar vi för du har ju en matte som ser till att du blir varm och go och torr efter.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

18 januari 2014 20:25

Ja jag älskar snön i alla fall till en början för har den funnits länge blir den jobbig!
Ja matte håller mig varm om jag vill!

 
Melody

Melody

18 januari 2014 21:42

Äntligen har matte kommit tillrätta så hon kan hjälpa mig att titta
in hos dig! Så fin du är i snön. Igår höll jag på att att bli en kanonkula, det fastnade så mycket snö i min päls att min moster fick bära mig hem! Trist för jag hade verkligen sett fram emot att få springa fritt i skogen!
Det låter som din matte har en massa energi den här helgen!
Tänk att du ska få en ny säng! Hoppas den är bred så matte också får plats i den!
Ha det gott! Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

18 januari 2014 22:04

Får man för många kulor i pälsen kan man inte gå till slut fast man har hur kul som helst!
Sängen ska nog räcka även till matte om jag inte lägger mig mitt i och sträcker ut ;-)
Jag förstår inte vad som tagit åt henne för hon brukar inte hålla på så men hon tröttnar säkert snart, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

18 januari 2014 22:21

Här "uppe" har vi också fått en del vitt , fast det är inte den sorten som fastnar i pälsen :)
Här har det mest slappats hela långa dagen = HÄÄÄRLIGT !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

18 januari 2014 22:31

Jag vill också ha sån snö som bara yr när jag springer i den. Denna är så tung och klibbig!

 
Edith

Edith

19 januari 2014 10:04

Oj, hela du är ju full av små snöbollar. Många turer in i duschen blir det. Min matte blev lite intresserad av den där ångmoppen. Det tror jag vi behöver. Trevlig söndag!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

19 januari 2014 11:17

Ångmoppen är jättebra, trots att golven ser och känns rena och nyligen torkade så blir microfiberduken rätt mörk av smuts så nog hjälper det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards