Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Fy!

Av Aamor & Tina - 26 januari 2014 17:59

Vi slumrade nästan till 9 idag och sen blev det bråttom ut, matte hann bara få på sig kläderna, hihi!

Snöade lite fint och det var ganska så kallt men ändå skönt så det blev en liten runda.

Precis när vi skulle gå in kom Arktis ut och jag fick säga fy till honom flera gånger. Han skällde på mig och så viftade han med tassarna framför mitt ansikte och det gillar jag inte alls. Han lyssnar och kastar sig på marken men är uppe lika snabbt igen så han måste ha dåligt närminne, hihi!

Det värsta var ändå när matte kelade med honom och han hoppade upp på henne för då sa jag fy ordentligt till honom men hade oturen att själv få ett fy av matte!

Hon sa att hon ville kela med honom och att jag fick allt finna mig i det - tänker jag minsann inte alls finna mig i!!!!

Min matte, mitt kel och är det så kan vi lika bra gå in sa jag och drog mot porten!


Slappat lite och matte har tvättat och lagat pulled pork, hon blev nyfiken på det. Har luktat himelskt från ugnen hela dagen men jag fick inte smaka för där var både lök och vitlök.

När hon sen åt gick jag och la mig istället för det är inte lönt att sitta och titta om det ändå inte blir nått.

Jag har även varit uppe på trimbordet en vända, blev en hel genomgång, trist men skönt när vi pausar och gosar och sen när jag är klar för då blir det en godisbit.


Blev en långrunda på eftermiddagen och jag gick löt en stor bit av rundan, ja med mitt långa koppel efter mig för hundar får inte vara lösa hos oss och sen säger matte att jag inte tillhör de lydigaste, hihi!

Inne igen började det snöa ganska mycket mycket så nästa gång vi var ute låg det ett vitt täcke överallt.

Sån kul snö så yr när jag rusar igenom den - härligt!

Matte trodde hon skulle kunna filma mig när jag sov för hon påstod att jag snarkade men jag hade turen att vakna när hon rörde på sig så det finns inget bevis så alltså har det inte förekommit, hihi!

Maten har jag ätit för matte tjatade på mig och sa att jag fick inget godis förrän jag ätit - det är ju utpressning!


Nu är snart denna helgen också slut och vi ska inte göra mer än slappa resten av tiden.

 

Gammal bild men så här har jag kutat i snön idag och det är ungerfär samma snömängd!

 
 
Melody

Melody

26 januari 2014 19:17

Har du fått snö? Här har vi bara fått kalla vindar! Usch och fy, säger jag som nu
börjar tröttna på att det här vädret. Matte har erbjudit mig vinteroverall, men det tackar jag nej till. Overall, det är ju för småbarn.
Låter som din matte lagar himmelskt god mat… känner hur gott det luktar ända hit. Jag hade inte gett upp förrän det låg en bit i min skål.
Puss till dig och matte från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

26 januari 2014 19:25

Matte tog på mig min overall när vi fick kramsnö innan men jag vägrade gå så den fick hon allt ta av mig igen, kan gå med min slipover!
Nja god och god, hihi! Jag hade nog velat ha om där inte varit lök i den. Matte kan om hon vill men oftast tycker hon det är trist att laga mat.

 
Laika

Laika

26 januari 2014 20:29

Slappa, det är rätta takter det :D Pulled pork, det har vi inte testat fast jag vet att matte varit nyfiken på det, men som sagt... det kommer ju inte jag få äta så det tycker jag inte hon ens behöver pröva. Vilken utpressning du råkade ut för, oj oj... vilken tur att du är man nog att ta det ;) Dessutom så snarkar ju inte du heller, aldrig i livet :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 januari 2014 20:46

Jo nog kan du smaka pulled pork bara du säger till din matte att krydda det Laika vänligt!
Jag har det så svårt med min besvärliga matte ;-) ibland i alla fall, hihi!
Nänä jag snarkar inte heller, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

26 januari 2014 21:19

Nya sängen verkar skön! Härligt med långpromenad och snö! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

26 januari 2014 21:20

Har bara börjat blåsa nu igen så snön yr!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 januari 2014 18:58

Min matte köpte färdig sån där Pulled Pork , men det blev ingen hit här hemma just för att det var en massa Vitlök på den.
Här ringde klockan 06:00 igår igen , för matte har jobbat helgen igen.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

27 januari 2014 19:01

Matte fick lagom med vitlök sa hon och hon ville inte köpa färdig just för kryddningen brukar vara så skarp.
Drygt med ringande klocka på helgen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards