Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Mingel!

Av Aamor & Tina - 28 januari 2014 18:36

Hade kommit en del snö till i morse men det var tyvärr sån som fastnar lite, inte så det blir stora kulor men ändå.

Haft en lugn och skön dag med mycket av det jag gillar, vila och gos. Godis har vi inte vela ha idag så det hoppade vi över, kanske det blev ett litet ben med torkad kyckling runt men jag äter inte själva benet, hihi!


Matte var sen, hon hämtade inte mig förrän 18. Hon hade varit på mingelfest! En kollega som gör sin sista vecka innan pensionen och hon sa en gång att ingen kommer att ge henne nån mingelfest när hon blir pensionär som de gjorde med högsta chefen och det nappade kollegerna på, hihi!

Matte sa att det var så kul och några hade gjort lite kuligheter runt den blivande pensionären och varje kollega hade tagit med sig nåt ätbart så där var massor av godsaker. De var ca 30 kollegor som tackade av henne, några som inte kunde men de flesta var där. hade nästan önskat att jag också var där för jag känner henne för det är hon som har Kalle kanin och bjuder på Gösmiddag!


Enda mingel jag kom på idag var när jag minglade mig hem eller vinglade, jag vinglar inte men jag måste ju nosa överallt så då går jag från sida till sida på gångvägen, hihi!

Maten har hamnat i magen och nu ska jag vila lite så magen kan ta hand om maten i lugn och ro innan det är dags med sista rundan.

Snöar nu igen och det blir väl mer blötsnö för det är bara -1 om ens det.

 

Här minglar jag med snön, går så fort att jag blir suddig, hihi!


 
 
Melody

Melody

28 januari 2014 19:06

Den där mingelfesten hade jag gärna varit med på! Jag gillar all mingelmat!
I kväll har jag och Shakira sprungit och lekt i snön, men det var ingen bra
snö! Den fastnade i pälsen och fy så mycket jag frös innan vi kom hem.
Matte bar mig inne i sin jacka, så hon blev också riktigt kall.
Nu ska hon och jag krypa upp soffan och värma oss med en filt.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

28 januari 2014 19:31

Jag hade nöjt mig med att hälsa på alla, maten hade inte varit så viktig för mig!
Sån snö är inte alls kul!

 
Laika

Laika

28 januari 2014 19:12

Vad trevligt med mingelparty, trevligt med vingelpromenad med, hihi. Då får man ju nosat på så mycket skoj längs med vägen :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 januari 2014 19:33

Matte kallar mig irrpanna ibland när jag far fram och tillbaka så, hihi jag hör inte på det örat då ;-)

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

28 januari 2014 19:31

Kul att tacka av nån som man tycker om. Troligen kommer matte få träffa henne igen och du med fast hon blir pensionär!
Du är söt när du "vinglar" hem i det vita :)

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 januari 2014 19:35

De träffas säkert mer även om de inte ses på jobbet. De har sagt till henne att gösmiddag vill de ha oftare nu, hihi hon har ju tid att fiska nu när hon blir pensionär. Matte har jobbat med henne sen -90 -91 fast på annat ställe så det blir tomt säger hon!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 januari 2014 21:15

Trevligt med mingel för matte och lite vingel för dig! Du är rolig du! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

28 januari 2014 21:18

Tyckte inte matte precis när jag ville sitta ute i snöfall, blåst och -2, hihi!
Jag fick allt följa med in :(

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

29 januari 2014 15:39

Så kul att kollegan fick sin mingelfest, och du kan ju träffa henne ändå, för hon går ju inte i pension från dig och matte :-)
Hihi, kan se dig vinglande vägen fram med nosen i marken :D
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

29 januari 2014 17:44

Hon blev nog jättenöjd!

 
Edith

Edith

29 januari 2014 16:49

Det där med mingelfest lät verkligen mysigt. Det är sånt som också vi hundar uppskattar. Massor med god mat.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

29 januari 2014 17:45

Ja nig var där mat sa matte 30 personer som tagit med olika saker allt från mat till godsaker och allt där emellan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards