Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Massor!

Av Aamor & Tina - 29 januari 2014 18:24

Som det har snöat idag, på kors och tvärs kom snön och det har blåst så det gjorde inte saken bättre eller så gjorde den det för det beror på hur man ser det, hihi!

Det är sån där lätt flygande snö och det har blivit massor av det på vissa ställen, störtkul att springa igenom eller plumsa i.

Snöandet håller fortfarande på så det blir nog mer tills i morgon.


Hela förmiddagen har jag och syrran sovit men på eftermiddagen har vi gjort ALLT för att trötta ut matteföräldrarna och vi lyckades rätt bra, hihi!

De sa nämligen till matte när hon kom att vissa dagar borde hon bara jobba förmiddag och själv ta hand om sin odräglige påg, hihi! Jag vet att de ändå älskar mig för vem kan låta bli det!


Matte var sen idag igen, får nog ta ett allvarligt snack med henne för hon skulle till tandläkaren för sista gången denna omgång, det lilla hålet blev lagat och idag behövdes det ingen bedövning för det ilade bara till pyttelite.

Förra gången tog de även bort den gamla amalgamlagningen i den avbitna tanden så de borrade ju lite djupare, hua mig!
Sen hade hon fräckheten att gå in i hälskostaffären för att snacka med en fd kollega som jobbar där så det gjorde henne också sen. Blir nog ett snack ja med matte nu ikväll efter vilan, hihi!


På hemvägen plumsade jag i snön på vissa ställen så jag hade snö upp till ryggkanten, kändes konstigt att var i sån djup snö - kul!

Vi satt ute en liten stund på bänken och en granne som kom frågade matte om hon visst att det var vinter och kallt, hihi!

Ja, sa matte jag vet men lilleman ville vara ute en stund extra och då skrattade grannen. Han tycker nog att matte är lite lustig/knasig men det bjuder hon så gärna på!

Mitt torrfoder finns i magen tillsammans med några droppar smält smör - mums!

Nu är det dags att hålla kväll och jag tror jag överlåter till matte att hänga tvätten hon satte igång.

 

Nä matte jag gnuggade inte ansiktet i snön när du tittade bort!!!!

Jaha det syns, så jag har lite snö i håret - kan inte vara så mycket, hihi!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

29 januari 2014 19:10

Det riktigt SYNS hur roligt du har i snön, sen kan du försöka prata bort det så mycket du vill ;-) Busfrö!

=^.^=

Kram å nospussar... isch, så kalla de var pussarna...

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 januari 2014 19:22

Så jag kan inte neka då? Lite snö bara i ansiktet ju, hihi!
Det är jättekul i snön!

 
Melody

Melody

29 januari 2014 19:18

Tro det eller ej, men idag blev jag påtvingad overall och fick ge mig ut i snöstormen för att titta till huset på landet. Matte sa att det var minst 20 minusgrader i blåsten, vägen hade blåst igen, så vi ge oss iväg över åkrarna!
Så stötte vi på ett par från Hemtjänsten som fastnat i snön med sin bil!
Du har det bra som har matteföräldrar att vara hos! Och dessutom får du smör
på torrfodret! Jösses så avundsjuk jag blir!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

29 januari 2014 19:24

Tvi för overall!!!!
Blir så kallt när det blåser så!
Du får matvägra så kanske du också får smör på ditt men det är så lite och kunde gott varit mer, knappt 1/2 tsk men det sätter smak.

 
Laika

Laika

29 januari 2014 19:22

Hihi, har ni sån snö som fastnar överallt? :D Man ser i alla fall att du haft det roligt :D Här bara blåser det hela tiden och inte verkar det vilja lätta heller. Skönt att matte är klar hos tandläkaren nu då, hua säger vi av bara tanken :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 januari 2014 19:26

Snön fastar inte om man nu inte gnuggar in den vilket jag absolut inte gjorde, hihi! Flög av när jag skakade mig!
Tycker också att det är skönt att matte är klar där nu!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

29 januari 2014 19:46

Syns att du gillar snön! Lyxigt att du får smör, det är ju så gott! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

29 januari 2014 19:58

Är superbra att få maten som jag vill för annars äter jag inte, hihi!
Snön är kul, speciellt i början av vintern.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards