Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Ensamma!

Av Aamor & Tina - 6 februari 2014 18:37

Vi sov fasligt gott när klockan väckte oss i morse, matte har ju den senaste tiden vaknat innan klockan men nu har hon nog kommit "rätt" i tiden igen - trött alltså, hihi!


Idag har jag och syrran varit helt ensamma hemma, det var inte kul alls men vi överlevde, knappt men det gick!

Glada blev vi när de kom tillbaka och överöste dom med pussar och kel och sen såg vi till att de inte kunde smita iväg igen.

När matte kom, sen idag igen så berättade jag att det varit väldigt synd om oss och att vi blivit lämnade helt ensamma i det stora läskiga huset men tydligen visst matte om det och berömde oss och sa att vi varit duktiga - vilken tröst hon är!

Vände på det istället och undrade varför hon var sen och då berättade hon att hon varit på apoteket, i en klädesaffär och sen tankat bilen.

Fick syn på kassen och dök i den men där var inget kul till mig utan en tröja till matte och en kjol till mattemor - jag då som fått vara ensam hemma!!!!!!!!!!!!


Hemma åt jag min mat, nästan allt torrfoder och sen tyckte jag att matte skulle sätta sig vid datorn men hon satt vid köksbordet och läste gamla brev!

Hon sa att det var jättegamla kärleksbrev som hennes morfar skrivit till hennes mormor - de var jättegulliga sa hon!

Tröttnade på att säga till henne så jag gick in och la mig i soffan och när hon nu kallade och sa att hon satt vid datorn struntar jag i henne, vill hon inte när hon ska så........


I morgon är det veckans bästa dag, nämligen fredag och allra bäst är den när matte kommer och hämtar mig - längtar!

 

Från februari 2013.

 
 
Melody

Melody

6 februari 2014 19:12

Det är då tur att min matte inte har några sådana kärleksbrev att läsa för då skulle hon glömma bort mig helt! Det är nog illa att hon satt och släktforskade förra veckan. Vad duktig du och din syrra är som vaktat huset i dag! Hoppas ni fick något gott som belöning.
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

6 februari 2014 19:23

Det var inte så många brev 5 eller 6 st men matte tyckte det var kul att läsa dom.
Vi gick massor av pussar!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

6 februari 2014 19:19

Vilken tur att ni var hemma och vaktade huset! Bra gjort! Ni var ju två och DÅ är ni alltid kaxiga, så det räcker och blir över ;-)
Ja! Äntligen är det veckans bästaste dag imorron! Härligt!
Ha en mysig-gosig torsdagskväll.

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

6 februari 2014 19:24

Ja när vi är 2 är vi superduper stora, hihi men ändå lite läskigt att vara själv.
Jippie för fredagar!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Edith

Edith

6 februari 2014 19:25

Jag säger precis som Melody. Se det som att du och syrran vaktade huset åt mattemor och mattefar. Det var bra gjort av er!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

6 februari 2014 19:27

Ja vi är stora tuffa vakthundar, hihi!

 
Laika

Laika

6 februari 2014 20:45

Men, att hon glömde dig och syrran...när ni varit ensamma... Ni skulle ju fått minst en helgförbrukning godis :D
Men vilken tur att det var just ni som vaktade huset :D För då skulle ingen ens våga sig nära ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 februari 2014 21:31

Vi hade nog kelat ihjäl folk som kommit in, hihi! Nä man vet inte hur vi hade reagerat och vi vill inte veta det heller!
Matte sa att jag har godis hemma så det räcker och det kan nog stämma, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards