Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Aamor & Tina - 10 februari 2014 18:04

Har nog hört att matte sovit dåligt i natt, hon slumrade till och sen vaknade hon igen och så var det flera gånger men hon var ändå rätt pigg i morse, piggare än vad jag var i alla fall.

Matte sa att vi skulle ta bilen till syrran men att vi var tvugna att ändå gå en runda innan så jag fick gjort vad jag skulle.

Nr 1 är ju inga problem men 2:an lät vänta på sig och den kom mitt på körbanan inne på vår parkering utanför vår garageport, hihi! Matte sa att jag allt fick skynda mig för tänk om nån bil kom - ja då får den väl vänta!

Nu undrar säker ni varför inte matte drog mig till sidan men det är som så att hade hon gjort det hade det inte blivit nån 2:a för då hade jag knipt igen!


Jag och syrran har gjort mycket idag, klättrat i berg, cyklat, skällt på stora bjässe hundar och åkt bil - vi våra drömmar, hihi!

Vi har i stort sätt sovit hela dagen förutom när mattefars bror och fru kom på besök för då måste vi underhålla dom ju.


Matte hämtade mig tidigare än vanligt för att vara måndag så hon ska väl jobba längre en annan dag men det är okej.

Hon frågade hur vår dag varit och då sa matteföräldrarna att idag hade vi varit så snälla så och så berättade dom att vi mest sovit.

Klart de är snälla när de sover sa matte och skrattade. Jag säger att vi alltid är snälla även om vi ibland är lite livligare, hihi!


Hemma har jag fått upp min tofs för den hade kasat ner och så hittade matte en stor klietova vid min kind men hon klippte bort den för den var nästan omöjlig att få bort annars.

Maten har jag ätit och tänker snart vila lite igen.

Fick bråttom efter matte när hon gick in på toa för att slänga några kläder i kvättmaskinen, jag fick nämligen upp en konstig men intressant doft från de kläderna.

fick undersöka dom innan de hamnade i maskinen och jag fann katt, kanin, gris, häst och så tror jag det luktade lite fågel också! Matte hade haft de kläderna på jobbet förklarade hon och idag varit på den gården där alla dessa djuren finns, hon ska tydligen vara där nu en dag i veckan några veckor - jag vill också med!!!!!!


Nä nu blev jag trött så nu måste jag vila denna hårt arbetande hundkropp för det tar på krafterna att klättra och cykla även om det bara är i drömmarna, hihi!

 

Från juni 2013.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards