Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Trötta!

Av Aamor & Tina - 11 februari 2014 18:26

Idag var både jag och matte ganska så trötta när klockan väckte oss. Matte låg kvar så länge i sängen att jag trodde det var helg och gick upp och la mig i min egen säng men tyvärr reste hon sig efter en stund men jag blev kvar.


Syrran och jag har vilat hela förmiddagen och sen har vi hållt igång, lite lätt håll igång så så klart för man kan ju inte köra på för fullt, hihi!

Matte jobbade länge idag och det var väl okej för hon kom hem med en påse tuggben med torkad kyckling runt till mig. Hon hade det i sin väska så jag och syrran såg inte det men vi luktade, hihi. Den stod tre trappsteg upp med en grind mellan men vi sa ifrån att där var nått gott i väskan och att vi var tvugna att smaka NU! Efter lite övertalning fick vi som vi ville.


När vi kom hem satt vi ute en liten stund, det stänkte lite men det gjorde inget för först kom en av mina halvstora tvåbenta kompisar och snacka och sen kom ett par med sittvagn så jag fick prata och hälsa på alla.

Min mat har jag ätit och jag har fått av de nya tuggbenen som efterrätt - mums.

Tänker vila lite nu innan jag ska ut för sista rundan. Hoppas vi lägger oss tidigt i kväll, hihi!

 

Bebis Aamor (ett av mattes favorit kort på mig)

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

11 februari 2014 18:47

Klockan kommer att låta TRE dagar till innan det är helg igen, men de går nog fort :)
Du är hur gullig som helst på mattes favoritbild på dig. Det är OMÖJLIGT att inte bli kär i bäbis Aamor!!!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 februari 2014 18:51

Veckorna går väldigt fort men det är ändå tufft att vakna när klockan drar igång ;-)
9 veckors Aamor och matte blev helt såld och det är hon fortfarande ;-)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

11 februari 2014 18:57

Här har vi haft sovmorgon idag också :)
Men jag gissar att klockan kommer att ringa på tok för tidigt imorgon.
Tänk att du varit så liten och söt :)
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

11 februari 2014 19:02

Lyckos er men vi vet ju att er klocka ringer på helgerna ganska ofta så ni är värda att sova på vardagarna!
Så liten har jag varit, knappt matte själv tror det!

 
Laika

Laika

11 februari 2014 18:58

En jättesöt bebis Aamor :D Precis lika härlig som godiset ni fick :)
Imorgon är det upp tidigt för matte som gäller, trött i nattmössan är hon alltid när hon vaknar men imorgon har jag lyxen att få vara hemma med husse och sova tills jag vaknar, säkert inte förrän vid tio, hihi. Men jag hoppas att du är pigg och på alerten så du orkar dra med dig matte hemifrån, eller så får du se till att hon blir kvar hemma i sängen med dig, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 februari 2014 19:05

Blir nog matte som drar iväg med mig hur trött hon än är!
Skönt för dig att sova vidare med husse. Jag kan sova vidare sen hos syrran!
Matte blir helt pjollrig när hon ser bilder på bebishundar.

 
Melody

Melody

11 februari 2014 22:20

Nog var vi lite lika som bebisar! Men nu skulle nog matte föredra att jag såg ut som du gör. Tänk jag fick också sådant där tuggben i kväll, men jag fick mitt som förrätt. Vi fick gäster och då tyckte matte att jag skulle lugna ner mig, så egentligen var det en muta! Jösses, man måste väl få bli glad och hälsa länge när det kommer folk man gillar!
Nu får du sova gott med din matte, så ni är pigga i morgon bitti!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

11 februari 2014 22:27

Jag tror att din matte dig precis som du är för du är hur fin som helst!
Det är okej med mutor för man kan ta emot det, gömma det och fortsätta hälsa på gästerna och sen när man hälsat ordentligt tar man mutan ;-)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

12 februari 2014 09:56

Superdupersöte bebisAamor! Matte förstår att din matte blev helt kär! Du är rätt söt som vuxen oxå, ska tilläggas ;)

Vuxna hälsningar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

12 februari 2014 11:04

Hihi, hon måste erkänna att hon fortfarande är det i mig!
Lite annan charm nu ;-)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

12 februari 2014 15:00

Åh, så bedårande du var som liten bebis, Aamor! Men du är förstås precis lika fin och söt nu, bara på ett lite mognare sätt :-)
Hoppas tiden går fort till helgen, varför är veckorna så långa och helgerna så korta?
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

12 februari 2014 17:53

Ja vardagarna är det ju fler av så det beror nog på det, hihi! Det hade varit toppen om tiden hade saktat ner lite när det är helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards