Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Aamor & Tina - 21 februari 2014 15:31

En toppendag så här långt för mig och matte! Mest för mig tycker jag men matte är nöjd med sitt lilla!

Det lilla är att hon har sovit nästan hela natten, vaknat till nån gång men somnat igen. Tog lite tid innan hon somnade men så länge hostan inte tog över var hon glad.

Märktes på henne att hon sovit i natt för hon studsade nästan upp ur sängen och det gör ju mig glad.

Visst att hon känner i kroppen att infektionen finns där fortfarande men den har gått tillbaka mycket.


Toppen nr 1 för mig idag var när jag kom ut, det regnade och det var ju ingen höjdare men Peggy satt och skulade och så var hon så kelig!

Kolla själv!


  Efter en kort runda då jag snabbt klämde fram båda siffrorna snabbt för vem vill bli blöt så satt hon kvar så det blev lite kel till men när jag ville leka ville hon slåss så vi gick in istället.


Toppen nr 2 var när matte frågade om jag ville åka bil - JAAAAAAAA!!!!!

Har ju inte fått åka bil på en hel vecka och toppen nr 3 kom när jag såg vart vi skulle!

Matte stannade hos syrran!!!!!!

Jag hade så bråttom in att matte knappt fick av mig mitt koppel, svårt att stå still, hihi!

Alla blev så glada när de såg mig och syrran blev glad när hon såg min matte!

Sen blev det lite jobbigt för matte gav sig iväg en stund. Hon skulle på apoteket och köpa lite hostdämpande medicin och samtidigt passa på att handla lite frukt och annat.

Mattefar har servat henne de andra dagarna men nu kände hon att hon själv orkade.

Jag satt vid ytterdörren och väntade på henne och frågade matteföräldrarna några gånger när hon skulle komma igen.

De sa att jag hade gråtit efter matte men så långt vill jag kanske inte gå för lite stålthet har jag - nä strunta i det jag grät efter matte!

Då hon kom igen var allt toppen igen!

Syrran och jag busade lite och sen fixade matte tofsen på syrran efter att de fikat.


Vi har nu varit hemma en stund och jag har ätit och matte såg den sista perioden på ishockeyn och det är bara så toppen, hihi!

Nu ska vi njuta av att det är fredag och att allt känns rätt okej med tanke hur det varit innan i veckan förutom att matte säger att jag får bara ha henne hemma idag, lördag och söndag för sen ska hon jobba! Hon till och med säger att hon längtar till jobbet! Jag då?????

Allt är väl bäst när det är som det brukar!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards