Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Aamor & Tina - 22 februari 2014 16:20

Det är otroligt hur pigg man kan känna sig när matte sover om nätterna så vi bägge kan få skön nattsömn.

Matte har sovit bra i natt, tror inte att hon varit vaken en enda gång under natten, skönt.

Vi tog en lång morgonrunda och jag träffade på Neo, en hund som bor en bit bort, ibland är vi vänner och ibland är vi inte det, matte säer att vi är tramsiga och så är det nog, hihi!

Jag hade en otrolig tur för när vi kom hem kom precis Peggy ut så det blev likadant kel med henne som igår.


Matte har tvättat lite och jag har vilat. Egentligen hade jag inte tänkt vila men det blev så när matte frågade om jag var sugen på att få min tofs omsatt - jag rusade in i min ena säng och somnade genast, hihi!

Matte är rätt snäll och stör mig inte när jag sover så det är ett säkert kort.

Matte har även fört över foton från förra året på den externa hårddisken ifall nått händer med datorn, hon var långt bak för hon försöker annars göra det vid varje månadskifte - hmmmm det har ju funkat bra matte!

Lite ljudböcker hamnade också på rätt ställe och sen satte hon sig i soffan och lyssnade på sin bok.


Så fort jag vaknade eller i alla fall steg upp ur sängen hamnade jag på trimbordet och min tofs blev tillfixad så matte kunde vara nöjd!

Tyckte sen att jag var värd en massa godis men matte kom istället på att jag kunde äta min mat och SEN få godis, knasiga idéer men jag köpte den idag.

Efteråt måste man ju gå ut, i alla fall idag dels för att visa upp hur fin jag var i tofsen och kanske få möjlighet att se nån katt. Såg katt men ingen kelkatt!

Snackade däremot med några tvåbenta och det är ju också kul.


Inne igen började matte hyvla, riva och skära grönsaker och jag var med och kollade och fick smaka det hon rev, det var gott!

Rivna morötter är så saftigt och smarrigt!

 

De andra grönsakerna kunde hon ha för sig själv, purjolök och vitkål!


Nu tänker jag sova en liten stund för matten som ligger gott i magen kräver det och eftersom matte sitter ner kan jag göra det i lugn och ro!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards