Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Pusskalas!

Av Aamor & Tina - 23 februari 2014 17:45

Ännu en natt med skön sömn för oss bägge så det är nästan synd att det är dags att vakna till klockan i morgon - tycker i alla fall jag men matte vill till jobbet.


Blev en lite lagom halvlång morgonrunda och sen satt vi ute en stund men ingen katt kom och ville kela idag.

Istället kom Arktis och efter att jag sagt ifrån lite på skarpen kunde vi snacka lite, hihi!


Inne berättade matte att vi skulle gå och hälsa på moster lite senare, ja mattes moster för hennes barnbarn var nere på besök från Söderköping med sin hund och de ville vi ju träffa.

Jag tyckte att vi skulle gå iväg med en gång men matte hade en massa saker att göra först som att äta frukost, ladda mobilen och lite annat - suck!

Sen när matte sa att nu går vi var jag vid dörren med en gång.

När vi går till moster går vi förbi syrran men jag vek inte av in dit för jag visst att moster bor rakt fram.

Väl hos moster var där fler människor och en hund till.

Det blev rena pusskalaset. Det bästa var trots allt den minsta människan på 9 månader, Leah och är mosters barnbarns barn.

Hon är så söt och gillar hundar, hon har en själv som heter Vera men mig såg hon nog som ettt gosedjur för hon ville verkligen gosa och givetvis ställer jag upp på det, hihi!

De gav sig iväg efter en stund och då sa jag ett ordentligt farväl till sötnosen!

 

Hej då Leah!

Då de gett sig iväg kunde jag hälsa på Zorro i lite lugnare takt för när Vera också var där så busade de och två långbenta hundar är lite jobbiga att hålla koll på. Vera är gudasnäll så det var inte därför och lydig lägger matte till - jajaja!

Zorro är en vilsbase på 7 månader och jag fick säga till honom några gånger hur man uppför sig och det var en klok herre för han lyssnade på lilla mig, hihi!

 

Söderköpingsborna!

Hade följe med Zorro och hans matte hem en bit och när vi skildes åt vek jag av in till syrran för jag måste ju berätta vad jag gjort. Det blev en noggran genomnosning och sen busade vi, hon är lagom stor att busa med, hihi!


Hemma igen sen ett tag, vi har hunnit äta och matte håller igång tvättmaskinen men sen blir det nog inte mera av nått idag, jag ska ut igen men så är det alltid!



 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

23 februari 2014 18:11

Vilken kul dag! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

23 februari 2014 18:12

Jag är helt slut!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

23 februari 2014 19:02

Du hade säkert en riktigt rolig dag, men en söt minis, en busig valpis och en vovve till, för att inte tala om de tvåbenta.
Du är nog trött efter allt som du var med om :)
Syrran undrade säkert vad du hade gjort, du doftade nog mycket spinnande, när hon gjorde sin nosoligska undersökning av dig! ;-)
Ha en skön söndagskväll! Imorrn är det MÅNDAG igen...

=^.^=

Kram å Nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 februari 2014 19:06

Jag är helt slut, har ju varit så lugnt i veckan!
Minisen var så söt så henne hade jag gärna tagit med hem, hihi!

 
Laika

Laika

23 februari 2014 19:40

Men så spännande dag du haft det då, min är ju ingenting i jämförelse ;) Så roligt med både tvåbenta och fyrbenta kompisar :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 februari 2014 19:53

Du har ju blivit av med din vän och det är aldrig kul!
Den lilla tvåbenta var bäst. Jag låg nedanför och vaktade henne när hon åt och då sa matte att hon satt i samma barnstol som matte satt i när hon var liten, massor av år sen, hihi!
Leah kunde verkligen hantera en hund bra för att bara vara 9 månader och så gillade hon att pussas - passar mig utmärkt ;-)

 
Edith

Edith

23 februari 2014 19:51

Oj vilken aktiv söndag du har haft Aamor. Själv har jag tagit det lite lugnt med Hilda. Jag tror att Zorro är en släkting till mig, korthårig collie eller hur?

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

23 februari 2014 19:56

Nja, har jag inte helt fel för mig är han bordercollie och austalien shepard. Men han liknar korthårig collie.
Det var kul men skönt att få komma hem igen, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards