Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Klor!

Av Aamor & Tina - 25 februari 2014 18:16

Jag trodde att jag skulle få åka bil även idag på morgnen men det blev det inget av för bilen stod redan hos syrran.

Gick lika bra att gå dit men det är ändå inte samma sak.

Syrran ville busa idag igen så fort jag kom in genom dörren men jag gick bara förbi henne så kan hon stå där och studsa själv, hihi!


Varit en lugn dag med en hel del vilande och kelande och lite bus men senare på dagen.

Vid den tiden matte brukar komma reste sig mattefar upp och kallade på oss och så fick vi koppel på och gick ut och precis då kommer matte i bilen, jag tvärstannar och tänker inte gå en meter till men då sa mattefar at vi skulle hoppa in i bilen och då fick jag bråttom.

Han öppnade dörren och vips så var jag inne och överöste matte med pussar.

De andra två hoppade också in och sen körde vi iväg j förstod vart fr jag hörde matte snacka om det i morse.

Vi skulle till min affär.

Klorna blev klippta och när loklipparen ville bjuda på godis fnös vi bara och gav henne en puss istället, hihi!

Hon sa att 99% av hundarna gillar det hundgodiset - då kan hon ju ge det till dom, hihi för vi gillade inte det.

Körde hem sen.


Matte och jag tog den långa rudan hem och jg gjorde slut på alla påsarna matte hade i fickan, 3 st så det var tur vi var hemma strax efter hon använt den sista. Nu får hon fylla på sina fickor igen, inte för att jag tror det behövs fler idag men man går inte ut utan påsar.

Jag har ätit min mat för magen var helt tom, hihi!

Tänker sova en stun nu och sen ska jag lufta matte en gång till men det blir bara en kort bit

 

gammal bild.

Varit ett sånt gottigt väder idag, fåglarna har kvittrat, solen har värmt och allt känns så härligt!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

25 februari 2014 18:52

Härligt med sol och värme.
Nog tyckte kloklippardamen att ni var liiite kräsna som inte gillade gottet hon bjöd på.
Matte får fylla på med påsar innan ni går ut nästa gång. Jag tror i och för sig att ni inte behöver fler idag, men det är bäst att inte chansa ;-)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 februari 2014 18:55

Vi brukar inte ta emot godis av någon annan men nog är vi lite kräsna!
Jo matte måste fylla på påsar i fickorna för man måste plocka upp för det finns tillräckligt många stora högar på gräsmattorna.

 
Melody

Melody

25 februari 2014 19:57

Nu har jag ju aldrig varit med om att någon annan än matte klipper mina klor, men jag har svårt att tänka mig att jag skulle kunna säga nej till en godisbit i någon situation. Inte en när jag är hos veterinären och får spruta kan jag säga nej till godbiten. Shakira hon tar nästan aldrig något från någon som hon inte känner.
Här blir det kloklippning i morgon och godis!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

25 februari 2014 20:00

Shakira är förståndig som inte tar godis från okända, hihi!
Hade jag inte tramsat så mycket när matte ska klippa mina klor så hade jag tagit emot godiset av henne, hihi!

 
Laika

Laika

25 februari 2014 20:30

Hihi, så där är jag också, fnyser åt när andra vill bjuda på godis, som veterinären tex eller frisören :D Fast i min affär kan jag nog äta det mesta som bjuds på, för det mesta bjuder jag mig själv på lite godis så får matte betala sen, hihi.
Härligt med gottigt väder, här har det varit likadant egentligen, bara det att det var lite kallt.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 februari 2014 20:34

Det är skillnad med att förse sig själv med godsaker och att bli bjuden av nån som "plågat" en även om inget gjorde ont, det är principen, hihi!
Kallt här i morse för taken var vita av frost!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

26 februari 2014 15:12

Måste ha känts snopet för kloklipparen när ni rynkade på nosarna åt godiset, hihi... :-) Skönt att du både fick tömt magen och sedan fyllt på den igen :D
Hoppas det kommer fler gottiga, varma dagar nu!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

26 februari 2014 18:04

Äh, hon är van vid oss kräsenmajor, hihi!
Vi vill ha många såna härliga dagar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards