Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Aamor & Tina - 11 mars 2014 17:48

Härligt väder även idag även om det nog inte har varit lika varmt som igår. I morse var det riktigt kallt och rent vitt på taken och matte fick skrapa bilrutorna.


Syrran har tagit passningen av mig på allvar idag, oftast gör hon det men ibland är hon inte lika påpasslig som idag.

Jag låg och drömde i hennes säng och lät nog lite och då fick hon bråttom ner från stolen hon låg i för att snabbt kolla så allt var bra med mig men hon väckte mig och det var inte lika kul.

Har vi suttit på golvet ska hon sitta nära och helst lägga huvudet på mig, hon är söt och väldigt omtänksam men det kan bli lite mycket ibland.

Tyvärr är hon inte lika omtänksam när vi var ute och busade i hagen för då åkte jag i backen några gånger men det är okej när jag också vill busa.


Matte hämtade mig direkt efter jobbet och när vi gick hem såg vi en man som gick och tittade på lyktstolparna på cykelbanan och matte var givetvis tvungen att snacka med honom. Hon har varit på kommunen hur länge som helst om trasiga lampor.

Vi har fått lampor utanför vårt nu men där är ändå en som är sönder.

Han sa att de skulle byta de flesta stolpar och att han själv hade gått rundan en kväll och sett att många var sönder.

Bra sa matte för det är lite läskigt att gå när där är flera lampor i följd som är sönder.

Sen satte sig mannen ner på huk för att klappa mig och genast såg jag till att göra en insats som säkerhetshund - jag gav honom en riktig blöt puss mitt på munnen, hihi!

Hoppas de snabbar på nu med nya lampor.


Skällde på en hund som kom springandes brevid sin cyklande husse men den ville inte ens titta på mig, lite snopet men han fick allt titta på mig lite senare när han satte sig och gjorde en 2:a och hussen började rota i fickorna efter en påse.

Hussen frågade matte om hon hade en extra och hon har alltid minst tre så han fick en. Han hade bytt jacka och i all hast glömt påsarna - tur vi kom. Då tittade hunden på mig och jag retade honom lite att hans husse inte hade påse men han han brydde sig inte ens om det - skit också!

Matte sa till mig att det är så en väluppfostrad hund gör och jag förstod inte vad hon menade och så gick jag vidare!!!!


Jag hamnade på trimbordet direkt när vi kom in för det syntes att vi busat, tofsen hängde på sne och halva hade lossnat från gummibanden men nu är jag fin igen så vi har mer tofs att dra ner i morgon, hihi!

Nu ska vi slappa resten av kvällen, jag kanske äter senare för jag ville inte ha nått nu.

 

Bild från januari i år.



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards