Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 mars 2014

Nu!

Av Aamor & Tina - 14 mars 2014 18:30

Matte somnade jättesent i går och störig var hon för hon pratade i telefon!!!!! Ligga i sängen och snacka med ljuset tänt!!!

En annan stackare kan ju inte sova då!

Matte pratade med min kära uppfödare och som de kan snacka, jisses säger jag bara! När de sen slutat började hon läsa sin bok!!!! Skärpning alltså! Klockan blev 23.30 innan matte släckte men hon somnade nog direkt.


Jag var trött i morse men inte matte för hon vaknade innan klockan drog igång med 06 nyheterna.

Jag stannade kvar i sängen till matte gick in i duschen för då brukar jag lägga mig framför tvättmaskinen och när hon sen kommer ut går jag in i soffan och sover tills det är dags att gå iväg.


Syrran och jag fick besök av mattes moster, hon fyllde år igår och kom och bjöd på tårtan som blev över men vi ville inte ha nått, vi var bara nöjda med att hon kom.

Jag har legat på mattemors arm och gosat en stund, mysigt!


Jag hörde när matte kom med bilen och nu nu nu börjar helgen och nu är det fredag på allvar!

Fast innan vi körde hem fick vi den obligatoriska torkade kycklingfilén och sen kammade matte om tofsen på Affi men när vi var klara sa matte att vi skulle åka hem och lyckan var gjord!

Snabbt ut till bilen och jag såg till att njuta fullt ut av den korta turen.

Satt ute en stund men det var bara en katt som gick omkring och han vill inte hälsa så vi gick in istället.

Jag var hungrig idag så utan suckar och hopp om annat gott åt jag min mat.

Matte började på sin mat och då var jag väldigt intresserad men det hon lät mig nosa på var inte nått gott, hon sa att det hette blomkål och broccoli - går det att äta!

Efter det kom nått väldigt mycket godare, bacon! Mild bacon utan en massa salt - mums!

Blev lite småsur på matte när hon blandade baconet med det andra och slog ostsås över och satte in i ugnen, skällde lite på ugnsluckan men baconet hoppade ändå inte ut till mig.

Hur kan man förstöra god mat på det sättet?????


Matte funderade på att kamma mig idag men jag vet inte om det blir så, kanske i morgon istället för ev ska vi göra nått i morgon och då får jag vara lite fin eller mindre burrig i huvudet i alla fall. Får se när det blir.

 

(bild från januari i år)


Ha en underbar fredag och helg!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards