Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Aamor & Tina - 15 mars 2014 18:07

Vi vaknade redan vid 04.30 av att plåten på balkongfönstren (den längst ner) lät konstigt men det gör det när det blåset mycket från ett visst håll. Matte hämtade sina hörlurar och startade en ljudbok och sen sov hon igen och jag somnade eftersom matte somnade.

klockan väckte oss sen vid 8.30, trots att det är helg hade matte satt klockan!

Det var tänkt så att vi skulle köra till min uppfödare idag men på grund av stormen stannade vi hemma, är rätt många småvägar som vi kör på för att komma dit så matte och hon snackade och det får bli en annan gång.


Innan vi gick ut sa matte till mig att det blåser ute så att jag skulle vara redo. Snacka om att det var blåsigt, ibland tog vinden tag i mig så jag gick sidledes i stället för rakt fram och det kändes som om allt hår skulle blåsa av mig.

Ändå var det soligt ute men blåsten gjorde det kallt.

Inne igen slappade vi, jag la mig i soffan och sov och matte satte sig i fåtöljen och läste sin bok.

Efter en stund hör jag henne säga att hon måste göra nått annat så hon startade tvättmaskinen och drog fram dammsugaren men jag kände inte själv av nått behov att röra mig så jag låg kvar, hihi!

Matte hamnade i fåtöljen igen och lugnet var återställt!


Klockan 14 sa jag till matte att det var dags att kolla om det blåser lika mycket än så vi gick ut en sväng.

Det hade avtagit lite men håret flög ändå åt alla håll.

Vi satt ute en stund och då kom Arktis som också varit ute på en eftermiddagsrunda. Efter att jag satt honom på plats en gång la han sig ner och höll sig lugn. Han vill gärna lägga en tass på mig men det gillar jag inte alls!

 

Tur att det är åldern som bestämmer och inte storleken, hihi!


Jag åt min mat efter att matte smulade ner lite av sin schnitzel bland mitt torrfoder, åt inte allt men hälften ungefär.

Matte åt sin mat och sen blev hon så trött och gick in och la sig och läste i sängen och jag somnade i hallen men matte kom upp nu för en stund sen för hennes ögonlock föll igen och hon ville inte somna.

Vi fortsätter nu att ta det lugnt resten av kvällen, blir kanske TV men hörde att där inte var nått kul så kanske hon fortsätter med boken men jag är nöjd så länge hon sitter ner, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards