Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Aamor & Tina - 22 mars 2014 18:26

Jag fick en lång sovmorgon för matte vaknade strax innan 8 men hon valde att stanna kvar i sängen till nästan 10, hon lyssnade klart på sin bok.

Snällt av matte så att jag fick sova ut ordentligt.


Blev lite skraj när jag såg att hon blandade till mina flaskor, de som jag har när det är bad på gång men matte såg att jag var på väg in under köksbordet sa att jag kunde hålla mig lugn för det var syrran som skulle få ett bad.

Vi traskade bort till matteföräldrarna och jag såg med glädje på när matte kammade Affi! Efter en stund tyckte jag att det var lite trist att matte inte brydde sig om mig så jag snackade lite tyst med matte.

Hon frågade om jag också ville bli kammad men se där gick gränsen, hihi!

Syrran blev fin efter badet och hon blev av med massor av underull. Hon har inte mycket av det på kroppen men på ben och öron har hon massor eller hade kanske jag ska säga, hihi!

Efter hennes bad var hon på ett riktigt bushumör och försökte få igång mig men jag ville inte springa för långt för tänk om matte försvann då.

Mattefar försökte locka med oss ut i hagen men jag stannade hos matte och Affi ville inte gå ut där utan mig men när matte förljde med stack vi ut och busade lite.

Vi lockade ner matte så hon la sig på trädäcket och då busade vi med henne. Lite mesig var hon när hon påstod att det var kallt och skulle vi ändå bara busa och kela kunde vi lika bra göra det inne.


Vi var hemma igen strax innan  16 och då åt jag min mat medan matte laddade tvättmaskinen.

När vi var klara med det vi gjorde la sig matte i sängen för att läsa lite och jag gjorde henne sällskap en liten stund men jag ville hellre busa och bädda och när jag bäddat så "fint" hos matte hoppade jag ner och la mig i min egen säng, hihi!

Praktiskt med egen säng när mattes är i oordning, hihi!


Nu ska vi hålla kväll i lugn och ro! Hoppas alla mina vänner också gör det, hihi!

 

Gammal bild på mig när jag tar det lugnt!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards