Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Dricka!

Av Aamor & Tina - 8 april 2014 17:36

Det regnade lite i morse när vi gick iväg så matte tog bilen till jobbet, hon hade tänkt cykla men så sa mattefar att det ev skulle bli åska på eftermiddagen och hon vill helst inte cykla då.


Varit en lugn dag med massor av vila och kel. Har kelat med mattefar idag också men idag försökte syrran tränga bort mig och när det inte gick skulle hon ner på golvet och sen tjatade hon på mattefar att lyfta ner även mig men det gjorde han inte, hihi!

Då jag tyckte det var dags att gå ner lyfte han ner mig och då tyckte Affi att det var dags att busa men jag la mig i min säng istället, mycket lugnare.


Matte var sen även idag, suck men hon hade varit i köttaffären och handlat massor av gott, kotletter, ryggbiff, fläskfärs, grytbitar och skinkschnitzlar och jag ser verkligen fram emot när detta ska tillagas, hihi!

Regnade lite när vi gick hem men lagom till vi nådde porten slutade det en stund så vi kunde sitta ute lite i alla fall för det började ganska snabbt igen.

Jag åt min mat medan matte la köttet i plastpåsar och sen in i frysen.

Sen kollade jag när hon var som mest upptagen för då är det som roligast att be om dricka, kommer hon inte med en gång tjatar jag på henne tills hon kommer, hihi!

 

God dricka!

Handduken har hon under för tydligen rinner en del ut innan jag hinner svälja att hon sprutar in och hon vill inte ha en blöt matta.

Gott att dricka vatten så här, hihi!


Nu ska nog bara matte äta lite när hon blir hungrig men sen ska vi nog bara mysa och slöa!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

8 april 2014 18:19

Du skulle kanske ha en vattenfontän. Dom är kuliga att dricka ur också. Du är speciell med din sprutflaska :)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 april 2014 18:38

Matte har tittat på en och tänkt men jag är glad för min flaska, hihi!

 
Laika

Laika

8 april 2014 18:41

Du är ju så go som gillar att dricka vatten så :D Måste vara väldigt prefekt att vara ute på sommaren tex och ha med sig en sån flaska bara. Jag har då aldrig provat men till mig måste man hälla upp vattnet i skål innan jag dricker ;)
Härligt att hon besökt köttaffären, kanske kan du se till att göra ett bra byte med matte vid tillfälle :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 april 2014 18:45

Det är jättebra med min flaska för är jag på nått ställe där det finns andra hundar så dricker jag av min flaska, kan inte dricka ur en vattenskål som nån annan druckit av! Går bra med syrrans men ingen annans, nått jag skälv kommit på!
Ska nog byta mitt torrfoder mot köttet matte köpte eller se till att jag får nått av det bland min mat.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

8 april 2014 19:07

Kan ju jama att om jag ser en sprayflaska så springer jag åt andra hållet så fort jag kan !
Däremot så dricker jag gärna vatten ur husses prydnadsfontän eller ur vattenkannan :)
Här äskade det som bara den imorse så mina människor fick bråttom upp för att dra ut dator och TV sladdar.
Regnat har det gjort precis HELA dagen :(

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjelelbus.blogspot.com

Aamor & Tina

8 april 2014 19:09

Matte tänkte att flaskan skulle ha den verkan på mig också när jag var liten och tydligen störig men jag tyckte istället att den var perfekt att dricka av, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

8 april 2014 19:29

Vad söt du är med vattenflaskan, själva gillar vi vatten i glas.nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

8 april 2014 19:30

Det är kul att dricka ur olika saker, hihi!

 
Melody

Melody

8 april 2014 21:20

Jag tycker nog att din mattes shopping i köttaffären låter mer intressant än vatten!
Här finns inte minsta lilla kotlett i frysen för matte har bestämt att husse ska stå för maten den här veckan och hon nästa vecka, så det är en väldig konstig ordning på handlandet här. Husse försöker varje dag få med matte ute på restaurang, men hon säger att hon vill äta hemma. Jag tror nog att hon går och sparar på de där restaurangbesöken till nästa vecka då hon ska stå i köket!
Vattenflaska hade jag hos min uppfödare, men Shakira hon begriper sig inte på att dricka ur flaska så nu blir det skål för oss båda.
Stor puss från Melody!

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

8 april 2014 21:27

Det är gott att äta på restaurang ibland men inte för ofta men det är nog trist att alltid laga mat också.
Många har såna flaskor men pip med kula i, typ "marsvin vattenflaska" men de gillar jag inte speciellt. Dricker oftast ur mina skålar men på kvällen passar det bra med min sprayflaska.

 
Edith

Edith

9 april 2014 10:49

Vad festligt du dricker vatten, med en sprutflaska. Har du också en skål med vatten? Hemma hos oss är det Hilda som är mästerdrickaren. Hon kan dricka hur mycket vatten som helst. En riktig vattenflicka är hon.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

9 april 2014 13:58

Jag har vanlig vattenskål också, 2 st en i köket och en i sovrummet.
Hilda älskar allt vatten väl, utom badvatten med schampoo då, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards