Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under april 2014

Av Aamor & Tina - 2 april 2014 17:32

Det har varit en väldigt lugn dag hos syrran för jag har mest sovit och det är en sysselsättning jag uppskattar högt, hihi!

Har inte varit nått speciellt varmt väder idag även om solen sken på förmiddagen så det var knappt lönt att gå ut mer än när det var nödvändigt.


Matte hämtade mig efter jobbet, hon var inne om på Coop och handlade lite på vägen men det gick snabbt så jag märkte knappt att hon var lite sen.

Vi gick inte hem direkt för matte fick middag hos matteföräldrarna idag, de hade spenatstuvning och fisk och det gillar matte så hon tackade ja när hon fick frågan.

Då gick hem sa matte att vi fick nog skynda oss för himlen blev mörkare och mörkare och blöta ville vi ju inte bli.

Vi hann hem och hann även sitta ute en liten stund men inga katter syntes så vi gick in istället.

Jag valde att lägga mig för att sova vidare så idag hoppar jag nog över maten, matte har kommit på att gör jag mer än en 2:a på en dag brukar jag låta bli maten på kvällen - jag kör med utrensning då, hihi!


Matte pysslade med sitt men rätt som det var började det knäppa och låta på fönsren och matte kom in i TV-rummet och tittade ut och sa "är det snö som kommer?".

Jag sover matte så stör mig inte och jag är inne så jag bryr mig inte det minsta.

Matte står kvar ett tag och tittar ut och upptäcker och måste tydligen upplysa mig om att det haglar och snöar.

Skitväder men det har övergått i regn/snö nu säger hon så det blir väl regn till slut.

Varade bara en kort stund som tur var.

Nu ska jag sova och hoppas att matte inte får behov att upplysa mig om fler saker, hihi!

 

Sover i denna sköna säng (bild från förra månaden).

Ny!

Av Aamor & Tina - 1 april 2014 18:29

Idag har det inte varit lika varmt som igår så vi har inte suttit ute och njutit men visst har vi varit ute i vår hage, en stund i alla fall.

I morse busade vi ganska mycket, syrran sprang fram och tillbaka mellan uterummet och köket men jag hoppade över vissa gånger, man ska ju inte ta ut sig för mycket, hihi!

Blev en hel del brottning också och det är kul och då säger matteföräldrarna att vi låter nästan som två lejon, okej mini lejon men ändå. Shih Tzu kallas ju även lejonhund så det är inte så konstigt, hihi!


Matte hade lite ärenden innan hon hämtade mig, dels köpte hon en present till en liten kille som blir 4 år på fredag och sen var hon inne i min affär och köpte en ny leksak till mig.

Då vi gick hem hörde jag att det pep i hennes väska så jag stannade och krävde att hon skulle ta fram och visa mig vad det var.

Det var en "varm dubbelmacka-pipis", jag har en och den är min favorit vid vissa tillfällen men den börjar bli torr och sliten så matte köpte en ny nu när hon hittade en.

Jag bar den hela vägen hem och vi gick den långa vägen.

 

Vi satte oss på bänken en stund och då la jag min nya pipis på marken, den får lagom plats i min mun och visst är en söt!


Inne åt jag min mat och mitt efter maten godis och nu tänker jag vila en stund.

Nu undrar kanske nån hur det blev med mattes cyklande idag, hihi!

Luften fanns kvar i däcken och hon kom ihåg att ta med sin cykelhjälm så hon cyklade till jobbet - kryss i taket, hihi!

Hon ska cykla även i morgon om det inte regnar, hihi!

Nu har hon inte långt till jobbet så det är inte så jobbigt men det är bekvämt att köra men nu ska hon cykla mer - jaja!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards