Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 maj 2014

Hjälpredor!

Av Aamor & Tina - 2 maj 2014 19:32

Det blev en hyfsat lång sovmorgon idag också men inte lika lång som igår, hihi! Matte låg och läste länge för hon ville läsa ut sin bok men ögonen gick i kors på henne så hon fick ge upp innan boken tog slut.


Vi gick bort till matteföräldrarna ett litet tag för vi skulle vara lite hjälpredor där, hihi! Matte skulle hjälpa till med nått med datorn och jag skulle hjälpa syrran, med nått obestämt men jag visade henne hur man vilade bäst, hihi!

Matte fick en fika vid middagstid och efter lite snack och annat gick vi hem igen.


Varit rätt kyligt idag även om solen har varit framme en hel del men samtidigt är det mulet så det har inte blivit mycket utevistelse, inte mer än vanligt i alla fall.

Träffade på Ollie när vi kom hem och han var väldigt kelig men matte ville gå in så det blev en rent för kort stund vi satt ute.

Inne blev det rätt mysigt för matte la sig i sängen för att läsa ut boken och jag hoppade också upp där och låg nära.

Fick sen tjatat till mig en runda ute men inte för jag var speciellt nödig men jag ville kolla katterna och jag hade tur för Ollie kom när han såg mig och sen gick han med oss en bit.

Jag tycker det är kul men inte matte för jag glömmer liksom bort att göra nått anat än att titta på katten, hihi!


Vet inte om jag vill ha min mat idag för jag är lite "smaskig", mattes ord men jag låter så när jag behöver kräka men har inte gjort det. Matte körde fingrarna i halsen på mig för att kolla så inte jag hade hår i den och då höllt jag på att kräka.

Där var nått så kanske det har hjälpt, vi får se.

Har fått en genomborstning och nysatt tofs och det var rätt skönt för vi kelade massor.

 

gammal bild!

Idag är det tydligen fredag fast det känns som söndag men jag är inte den som säger emot matte när hon säger så, hihi! 

 
 
Melody

Melody

2 maj 2014 19:53

Ja, inte har det känts som fredag idag, men när matte sa att jag skulle få tjursena som fredagsmys, då var jag helt med på att det är fredag idag!
Vi har haft sol nästan hela dagen, men matte har tjatat om att hon inte hittar sina handskar, så det betyder nog att hon frusit om fingrarna!
Hoppas du blivit lite hungrig och ätit din mat nu!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

2 maj 2014 19:58

Har precis ätit min mat och tuggar på mitt ben, hjälpte nog att matte körde fingrarna i halsen på mig.
Du har väl inte gömt mattes handskar, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

2 maj 2014 22:28

Verkligen kalla vindar idag *brrr*
Här hade jag o matte också sovmorgon idag = myyysigt !
Trevlig helg på er !
Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

2 maj 2014 22:42

Skönt att du och matte fick sovmorgon!

 
julia

julia

3 maj 2014 07:55

Ha en fortsatt trevlig och lat helg :)

=^.^=

Kram och nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 maj 2014 09:59

Vi ska försöka, hihi!
Matte har ev planer på att städa garderoberna men lusten måste infinna sig först säger hon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards