Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Aamor & Tina - 3 maj 2014 16:12

Innan nån stör sig på detta så är jag skåning och här säger vi ankor och inte änder, även om de är vilda. Var nån för längesen som tvunget skulle upplysa att det heter änder och inte ankor för ankor är de som är tama! Jag bryr mig inte, hihi!


Ännu en ledig dag och det är ju så skönt, ingen lång sovmorgon för matte vaknade tidigt och sen vaknade jag när hon slumrat till igen.

Matte har fått för sig att städa ur sina garderober, kasta nått och "arkivera" det mesta, det som hon inte använder men som tar plats. Vill kanske använda den senare därför "arkiverar" hon det upp till förrådet.

Hon har hunnit ta de 4 garderoberna som kläder hängs i och 1 hylla i hyllgarderoben, sen tröttnade hon, hihi!

Till min förtjusning satte hon sig med en bok så jag kunde sova i lugn och ro.

Hon sa att hon inte packa för att hon skulle ut och resa men jag måste ju hålla koll ändå.


rätt som det var hör jag matte säga "nu måste vi hitta på nått Aamor! ska vi åka bil?" och vips så var jag vaken och med på noterna, hihi!

Vi körde ner mot stan och när vi stannade såg jag att vi var vid Trollsjön, några dammar med ankor.

När matte var lite var där mycket mer fåglar, svanar, gäss i olika sorter och massor av ankor men nu är där mest gräsänder, sothönor, rörhönor och kråkfåglar.

Givetvis hade vi bröd med oss och först var fåglarna lite avvaktande mot mig men när de märkte att jag satt still kom de ganska nära, ca 2-3 meter ifrån mig.

 

Här fick även råkorna och alikorna bröd!

Vi gick sen runt den lilla dammen och stannade till för att mata några ankor där men de vågade inte ta sig upp ur vattnet.

Vi gav några ankor på motsatt sida av den på dammen som är på fotot ovan och de vågade komma upp men när jag försökte smyga mig närmre för att nosa på dom slank de ner i vattnet igen.



   Vi stannade till vid serveringen för matte blev sugen på mjukglass men tyvärr var maskinen sönder så hon fick ta kulglass i stället, hon bjöd på mig men jag ville inte ha.

En tjej i serveringen kom ut med en skål vatten istället till mig, det var snällt.

Nu var det inte supervarmt så jag drack bara lite men tanken var där.

På väg till bilen mötte vi mattes kollega Cilla och hennes sambo, de hade varit på en tur med MC:n och blivit galssugna.


Hemma igen visade jag matte att jag var hungrig så jag fick mat och nu tänker jag sova en stund för jag blev helt utmattade där, mycket att nosa på och mycket att titta på.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards