Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Aamor & Tina - 13 maj 2014 18:13

Jag sov så hårt i morse så matte fick nästan ruska i mig för att jag skulle vakna, låg på trösklen in till sovrummet och matte gick upp och förbi mig och när hon kom tillbaka låg jag kvar.

Hon sa nått till mig men jag rörde mig inte, först när jag kände hennes hand på mig tittade jag upp och hon sa godmorgon.


Träffade på min Golden kompis Chili i morse, jag tyckte att hon kunde följa med mig till syrran men hon valde att gå med sin husse istället, jag hade också gjort det valet - följt med matte alltså, hihi!

Men vi snackade en liten stund och det är ju kul. Ville snacka med en Chihuahua också men dess matte gick över gräsmattan när de såg oss.


Efter lite morgonbus så har jag och syrran mest spenderat dagen på rygg och sidan med jämna andetag, hihi! Åh så skönt det är att sova alltså!

Matte jobbade länge idag det visste jag men jag hade tagit fram en pipleksak hon skulle få men när hon tittade in genom dörren ångrade jag mig och rusade in och hämtade syrrans åsna.

Regnade lite när vi gick hem men det slutade så vi satt ute en liten stund.

Såg inga katter men vi fick sällskap av en frågvis liten tvåbent flicka. Hon hade massor av frågor till matte om hundar och vilka sporter matte gjort när hon var liten.

Hon frågade varför vissa hundar var dyrare än andra och matte förklarade.

Hon frågade när jag var född och det visade sig att vi fyller år på samma dag fast hon blir 11 och jag 6.


Min matte och hennes kollega var riktiga hjältar idag för de räddade en liten hund.

De hörde en hund som skällde helt förtvivlat på en balkong på tredje våningen och när den hållt på i 1,5 timme vad de hade hört så gick de över till det huset för att ringa på dörren men ingen var hemma så de tog reda på telefonnummret och ringde.

Tjejen som svarade blev helt förtvivlad och rusade hem direkt och sen ringde hon upp för att än en gång tacka, hunden hade smitit ut där och hon hade inte märkt det.

Matte och hennes kollega var mest rädda för så den inte tog ett skutt över räcket för det hade varit ett högt fall.

Skönt var också att det inte hade hänt matten nått och att det var en väl omhändertagen hund.

Nu är det jag som kallar dom hjältar och inte dom själva men de var riktigt oroliga innan allt löstes.

Tror också att den utelåsta hunden gör det med sin matte, hihi!

 

Gammal bild på mig och matte!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards