Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Säng!

Av Aamor & Tina - 20 maj 2014 19:44

Vi kom iväg ganska tidigt idag så vi gick sakta till syrran och jag fick nästan nosa överallt där jag ville, perfekt!


Varit ute ganska mycket för det har varit varmt och gott.

Matteföräldrarna hade nog tänkt på mattes förslag att vi skulle ha en mysig säng ute på trädäcket för det kom ut en säng, hihi!

Okej ingen jättemysig en men mattefar tog ut biabädden. Syrran var uppe i bäddade i den men sen la hon sig och när hon sen ville upp på bordet intog jag sängen.

Det var rätt skönt, nu gillar jag inte direkt att sova i en biabädd men däremot att leka i den är kul men den funkade att ligga i utomhus, hihi!

Syrran grävde ner en av sina leksaker och jag stod på lagom avstånd och tittade på, är inte för att gräva alls.

När syrran sen ville ut på gräsmattan och inte jag tog hon tag i min tofs och ledde ut mig där, lika bra att följa med när hon nu är så bestämd.


Matte undrade när hon hämtade mig om jag fixat till tofsen själv eller och då berättade mattemor varför den såg ut så.

Vi njöt av det fina vädret även när vi gick hem och satt ute en liten stund men sen ville jag gå in för jag blev hungrig.

Just nu har jag blivit sugen på mina barf-köttbullar igen så matte fick köpa nya idag.

Har sovit en stund medan matte snackade i telefon men sen råkade jag vakna och då var det kört, jag hamnade på trimbordet så matte kunde fixa till min tofs.

Jag försökte hjälpa till med att gömma huvudet mellan frambenen och jag vill lova att det inte är lätt, hihi!

Valde istället att varje gång matte kammade tofsen bakåt och sen när hon skulle ta ett gummiband så lutade jag mig framåt och luktade på tassen och den blivande tofsen föll fram så matte fick börja om igen.

Till sist höll hon kvar tofsen i handen och då var det inte lönt att "hjälpa" till, hihi!

Tror jag ska lägga mig en stund igen för nu har jag varit ute också.

 

Gammal bild.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

20 maj 2014 20:17

Nog har du väl lärt dig att allt tar minst dubbelt så långt tid om och när du hjälper till, busfrö ;-)
Skönt att du insåg det till slut och matte kunde fixa tofsen till slut. Den blev säkert lika fin som den är på bilden.

=^.^=

Kram och nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 maj 2014 20:30

Men det är kul att driva med matte ibland, hihi!

 
Laika

Laika

20 maj 2014 20:44

Hihi, din syrra du, hon är allt en rolig prick :D Men det låter som att ni haft en trevlig dag och att ni dessutom fick en bädd där ute, kanon :D Där kan ni säkert njuta fina dagar framöver.
Din middag är supergod dessutom, förstår att du är sugen på den maten :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 maj 2014 20:47

Ja min syrra kan hon! Vill hon nått ser hon till att hon får det oavsett vad det är!
Visst var det kanon med bädd där ute ;-)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

20 maj 2014 23:30

Jisses så busig din syrra är :)
Jag har också varit ute idag , när matte piggnade till i eftermiddags.
Vi var ute i flera timmar.

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 maj 2014 06:17

Se det hjälpte att låta matte vila lite, hihi!
Skönt att vara ute.

 
Edith

Edith

21 maj 2014 12:50

Låter lyxigt med en egen bädd på trädäcket. Där måste du helt enkelt lägga dig och jäsa lite. Mattefar och mattemor månar verkligen om dig och syrran. Förresten säg åt syrran att inte dra för hårt i din tofs.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

21 maj 2014 17:30

Vi har det så bra hos mina matteföräldrar, kan inte ha det bättre!
Säger till syrran varje gång men tro inte att hon lyssnar - nä nä!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

22 maj 2014 18:58

Ja, nu har vi en härlig tid då vi kan vara ute mycket. Men jag vill helst inte göra många knop när det blir varmare dagar. Jag gräver undan lite jord i landet och lägger mig i den svala och lite fuktiga jorden. Det svalkar gott :)

Varma hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

22 maj 2014 19:12

Jag gör inte heller för mycket under dagen men när det svalar av på kvällen kan det bli liv i mig, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards