Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 24 maj 2014

Av Aamor & Tina - 24 maj 2014 17:55

Igår var matte för trött för att hjälpa mig här och sen orkade jag inte tjata så mycket heller för jag var också trött.

Jag fick vara jättelänge hos matteföräldrarna för matte jobbade 2 pass igår. Först det vanliga och sen vid 18.30 skulle hon och en kollega sätta upp ett marknadsstånd för mattes jobb säljer saker på marknaden som är i stan denna helg.

Detta tog ca två timmar så klockan var mycket när hon hämtade mig.


Det var jättevarmt igår och det tog på krafterna för oss båda. Matte berättade att hon körde och handlade lite efter jobb och sen hem, duscha och lite vila innan hon skulle iväg igen.

Hon hämtade inte mig där emellan för jag hade blivit så ledsen om hon lämnat mig igen.

Vi satt ute en stund när vi kom hem och då kom Arktis matte och snackade och med henne kom även Ollie, Bebe, Fräs och Baby så jag hade full koll på katterna, hihi!


Det har åskat i natt, inte stört oss men matte hörde att det mulrade svagt när hon vaknade till men hon somnade igen för att en stund senare bli väckt av en knall som fick alla fönster att skallra. Jag hörde det också men jag låg lugnt kvar för det gjorde även matte.


Vi har varit hos matteföräldrarna idag för matte hade lovat att bada syrran i helgen men det blev inte idag utan det blev bil istället, hihi!

Jag, matte, syrran och mattefar var och satte fina blommor på gravarna där mattes mormor, morfar, farmor och farfar finns. Det är ju morsdag i morgon så även de får ha lite fina blommor och då innebär det bilåkande och då måste vi ju följa med, hihi!

Blve några mil och det är härligt.


När matte och jag sen kom hem fick hon för sig att hon skulle klippa mig, ve och fasa! Matte kan ju inte sånt och så tror hon att jag ska ställa upp frivilligt på det och stå still - det kan hon glömma!

Var helt slut efter denna förnedrande behandling!

Hon klippte lite på öronen, mustaschen, tofsen och sen gick hon på kroppen! Det låter väl hemskt? Kan ni se framför er hur jag ser ut? Suck!

Tänkte att nu är det klippt och ingen vill kela med mig mer men så slutade hon klippa och sa att hon var klar!

Kollade noga det jag kunde se och kände efter och det hon klippt är det slitna på tofsen, öronen och mustaschen och sen tog hon längden lite, säkert inte jämnt men det släpper från marken nu och sen lite på bröst och mage.

Säger att hon ska raka min magen när maskinen laddat klart - ska nog sova hela kvällen!

Får känna hur det känns när jag ska gå ut nästa gång.

 

Har blivit prickig idag, gick för nära buskar med vita blommor som hamnade på mig!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards