Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Aamor & Tina - 25 maj 2014 17:56

Jag fick sucka till på skarpen igår kväll, nä natt kallar jag det för matte läste och läste. Hade tydligen bestämt sig för att läsa ut boken men hon fick ge upp med 50 sidor kvar och då var klockan 02.00

Klockan 06.30 kallade jag på henne, ville inget men tyckte hon gott kunde vakna, hihi! La mig sen igen och även matte somnade om.


Idag är det morsdag och vi har varit hos mor, min mattemor. Matte och mattefar cyklade ner till marknaden och handlade lite, torkad kycklingfilé till mig och naturgodis till matte plus en ny väska som om matte inte har väskor nog - jo massor!

Vi köpte en väska till mattemor också och hon blev glad.

När damerna lagade mat satt jag och mattefar ute på trappan för att titta på alla som gick och röstade, jag kollade mest in om några hundar kom, hihi!

 

Matte stod för matlagningen och det blev ryggbiff och strips och rabarberpaj med valnötter i till efterrätt.

Jag ville inte ha något av det så jag passade på att vila lite.


Hemma hamnade jag på trimbordet och matte tog fram saxen igen och jämnade till lite på benen och sen rakade hon lite på min mage. Det var väldigt okul och jag försökte göra det så svårt som möjligt för henne men jag blev klar till slut om hon nu anser att det är bra nog - slutar väl som en naken Shih Tzu om jag inte säger ifrån!

Matte lovar att nu blir det inte mer klippt förrän jag badat nästa gång.


Jag slängde mig raklång på golvet när jag kom ner men det blev ingen vila där för matte plockade fram dammsugaren och även tvättmaskinen startades men nu sitter matte och då kan även jag ta det lugnt!

Fick föresten kelat jättemycket med Ollie när vi satt ute en stund!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards