Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 juni 2014

Blöta!

Av Aamor & Tina - 3 juni 2014 17:47

Igår vägrade matte hjälpa mig med bloggen för när vi kom hem gick jag och la mig och sov till 20.45 för att vakna och sen äta. Somnade igen när vi la oss 22.30, hihi!


Vädret idag har inte varit mycket att hurra för! Det har regnat i stort sett hela dagen, började när vi gick iväg i morse och sen har det hållt på!

Jag och syrran blev ordentligt blöta när vi rastade mattefar, ingen höjdare men behöver man så gör man.

Matte jobbade länge igår så nu gör hon inte det mer denna vecka men hon var ändå sen för hon behövde handla lite men glömde en del hon tänkt köpa - jaja!

Fördelen var att hon inte körde hem med varorna innan så jag fick åka bil hem trots att veckan inte är slut!

Sen slapp jag bli blöt igen som jag säkert hade blivit om vi gått!


Då klockan ringde i morse var matte så jättetrött att hon knappt kom ur sängen, såg ganska så roligt ut.

hon är inne i en "period" nu då hon inte är trött när det är sovdags så det tar lång tid att somna, hade hon lagt sig klockan 19 hade hon somnat en stund men inte sovit på natten så det är bara att ta sig igenom denna "period" för att sen somna gott på kvällarna igen.

Drabbar ju även mig för jag får inte min skönhetsömn, hihi!

 

Så här sover man matte, prova, hihi! (gammal bild)

 
 
Melody

Melody

3 juni 2014 18:58

Här har matte klagat på att det inte regnat ordentligt, utan marken har bara blivit fuktig! Hon säger att om det ska regna så ska det regna ordentligt…
Själv har jag haft fullt upp med att jag bort fiskmåsarna som tror att de får komma komma och landa i vår trädgård och leta mask på fuktig gräsmatta! Synd att du inte kunde vara här och hjälpa till!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

3 juni 2014 19:09

Jag hade nog inte hjälpt till att jaga bort dom för jag vill gärna snacka med fåglar också, hihi! Fast grupptrycket hade kanske fått igång mig ;-)
Rotablöta är bäst säger matte men det kan komma på natten så man slipper det när man är vaken!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 juni 2014 19:39

Ibland vill man gärna ligga kvar och bli kliad istället för att gå upp..Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 juni 2014 19:47

Ja det är alltid gott :-)

 
Laika

Laika

3 juni 2014 21:05

Hihi, du skulle ju kunna lära vem som helst att sova gott, bara att titta på den mysiga bilden :D Det där är ju livet.
Här är det tvärtom, matte vill bara sova mest hela tiden, hon jobbar rätt långa dagar de dagar hon jobbar så orken tar väl slut de dagarna. Vilken tur att hon har mig då, som ser till att hon får frisk luft :D
Skönt att du fick åka hem med bilen idag, vi har också haft regnigt och trist idag.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 juni 2014 21:12

De blir trötta av långa dagar och jag väntar på den "perioden" för matte, hihi. Det är så gott när hon vill lägga sig tidigt och sova hela natten!
Nog är det tur de har oss som kan uppväga om de är för pigga eller för trött, hihi!
Regn är inget kul alls.

 
Lothus

Lothus

4 juni 2014 03:50

Men du är för söt Aamor ! Skönhetssömn ja, det får matte på dagarna tror jag och konstigt nog är hon inte hemma en del nätter heller. Ibland har jag följt med henne på natten när hon åker iväg och då hamnar jag på ett ställe med en massa gamla människor som bara älskar att gosa, prata och klappa mig, men framför allt gillar de att mata mig. Men när vi kommit hem efter dessa vakna nätter, då är jag så trött så jag orkar knappt ta mig upp i mattes säng och sova, sedan sover jag länge och upptäcker att det är matdags när jag vaknar, ja nästan i alla fall.

http://cuddens.blogspot.com

Aamor & Tina

4 juni 2014 06:50

Det verkar vara ett fasligt slit att arbeta och det känner du ju av när du är med din matte på nätterna!
Min matte behöver inte sova efter jobbet men så jobbar hon på dagen. Hon säger att när hon jobbade natt sov hon också efter jobb!

 
Edith

Edith

4 juni 2014 16:27

Vad skönt att du fick åka bil hem när det regnade så förskräckligt. Usch ja, det är jobbigt för oss mattar när vi inte kan somna på kvällen eller inte kan släppa en spännande bok. För sen på morgonen så är man så trött, så trött.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

4 juni 2014 17:37

Inte kul att bli blöt en massa gånger! Bra med bilen då.
Inte nog med att matte blir trött, jag blir också trött!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

5 juni 2014 15:33

Nog är det märkligt att människor aldrig lär sig sova ordentligt! Uppe och stirrar och slamrar, när de kan ligga i sängen och ha det skönt och drömma roliga drömmar och kela med oss!!! Du får nog starta en sovkurs! Lillie skall delta i den. Det skall vi bli katter för! *sätter ner tassarna.
nosgos å gottisar
M&K

http://lillieslya.blogspot.se

Aamor & Tina

5 juni 2014 16:13

Man skulle kunna tro att matte blir sömnig av allt mitt sovande men icke, det smittar tydligen inte ;-)
Sovkurs låter bra, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards