Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

Lediga!

Av Aamor & Tina - 19 juni 2014 18:10

Matte sa i morse att det var sista arbetsdagen denna veckan och att vi sen är lediga i 3 dagar - toppen!

Försökte se och vänta in nån som eventuellt kunde komma i morse och säga hej till mig men jag såg ingen inte någonstans kom det nån levande hälsande varelse.

Först när vi nästan var hemma hos matteföräldrarna fick jag hälsat på nån, det var Alice en Tibetansk Terrier som är ful av bus men en snabb hälsning går bra men sen kommer hon med sina tassar och då backar jag undan.


Varit rätt så trist väder idag så vi har har inte haft några större önskemål om att vara ute. Vi har gått en runda med mattefar och det var allt.

Vi har mest tagit det lugnt och vilat, kelat lite också.


Jag fick åka bil hem och då visste jag säkert att vi ska hålla helg.

Satt ute en stund men inga katter kom så vi gick in istället.

Matte gillade inte stuket på min tofs så jag hamnade på trimbordet direkt och det kändes bra att få bort håret från ögonen.

Maten har jag ätit och nu ska jag låta magen jobba i lugn och ro!


Igårkväll efter sista rundan passade jag på att bädda till i mattes säng, hon blev helnöjd och speciellt över gräset som jag lämnade kvar, hihi!


 

Glad Midsommar till alla!

 
 
Laika

Laika

19 juni 2014 19:13

Hihi, vi bäddar ganska likt du och jag. Det gäller att krafsa bra och stånga lite med huvudet för att få till det riktigt bra :D
Skönt att ni får vara lite lediga nu, hoppas ni njuter massor. Vi gör det för fullt, däremot tycker matte att veckan som gått, gått alldeles för fort.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

19 juni 2014 19:16

Matte hade en film till när jag bäddade om hennes täcke!
Veckorna går fort när man är ledig, rent för fort!

 
Melody

Melody

19 juni 2014 21:51

Visst är det konstigt att vi måste hjälpa vår matte att få det riktigt mysigt i sängen,
men riktigt bra blir det inte förrän en liten hund har fixat till det på rätt sätt.
Sand och gräs i sängen gillar inte matte, men själv släpar hon dit hårda böcker och
mobiltelefon så jag tycker hon inte ska klaga så mycket!
Önskar Er en riktigt skön midsommarhelg!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

19 juni 2014 21:55

Nä sånt gillar inte min matte heller och hon gillade inte när jag försökte få bort hennes bok från sängen!

 
Edith

Edith

20 juni 2014 07:15

Jag tycker också om att bädda till det lite innan jag lägger mig ner. Men det blir oftast på en matta. Jag krafsar och krafsar. Hilda är inte mycket för att bädda. Hon bara sjunker ihop som en liten hög och sen somnar hon. Trevlig Midsommar!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

20 juni 2014 09:06

Jag bäddar gärna i mattes säng, sällan i mina egna, hihi!
Bäddar jag i mina egna är det för jag får "spel", matte kallar det så men oj vad jag kan då, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

21 juni 2014 00:04

Oj så gott det blev i mattes säng! Ha en riktigt skön midsommarhelg önskar

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

21 juni 2014 09:41

Matte sov såååå gott eget min piffning, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards