Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2014

Av Aamor & Tina - 3 juni 2014 17:47

Igår vägrade matte hjälpa mig med bloggen för när vi kom hem gick jag och la mig och sov till 20.45 för att vakna och sen äta. Somnade igen när vi la oss 22.30, hihi!


Vädret idag har inte varit mycket att hurra för! Det har regnat i stort sett hela dagen, började när vi gick iväg i morse och sen har det hållt på!

Jag och syrran blev ordentligt blöta när vi rastade mattefar, ingen höjdare men behöver man så gör man.

Matte jobbade länge igår så nu gör hon inte det mer denna vecka men hon var ändå sen för hon behövde handla lite men glömde en del hon tänkt köpa - jaja!

Fördelen var att hon inte körde hem med varorna innan så jag fick åka bil hem trots att veckan inte är slut!

Sen slapp jag bli blöt igen som jag säkert hade blivit om vi gått!


Då klockan ringde i morse var matte så jättetrött att hon knappt kom ur sängen, såg ganska så roligt ut.

hon är inne i en "period" nu då hon inte är trött när det är sovdags så det tar lång tid att somna, hade hon lagt sig klockan 19 hade hon somnat en stund men inte sovit på natten så det är bara att ta sig igenom denna "period" för att sen somna gott på kvällarna igen.

Drabbar ju även mig för jag får inte min skönhetsömn, hihi!

 

Så här sover man matte, prova, hihi! (gammal bild)

Av Aamor & Tina - 1 juni 2014 15:02

I gårkväll gick jag och matte en lång runda, jag fick bestämma var vi skulle gå och när vi skulle sätta oss ner och titta på omgivningarna och människor, jag var rätt trött när vi kom hem.


Min matte vet inte vad vett och etikett innebär för i natt kastade hon en kudde på mig och det enda jag gjorde var att noggrant tvätta min baktass efter att ha kliat mig, hihi!

Okej, jag kan hålla på länge att tvätta den och det låter kanske ganska mycket när jag slickar på den men jag tänkte att kan hon sova genom åska kan hon väl sova genom detta men det smög sig och kanske var det inte det smartaste att sitta precis nedanför hennes säng när jag gjorde det.


Morgonrundan blev en lagom runda för det var rätt så varmt och sen satte vi oss ute en stund för att njuta.

Ollie kom och kelade och han var väldigt kelig men han stack när hans "brorsa" kom ut.

Arktis och hans matte kom och där har vi en till som inte vet nått om vett och etikett, han ska tvunget lägga tassarna på mig och det kvittar vad jag gör. Jag flyger på honom, bröstar mig men han tycker bara att det är kul - ja han växer kanske till sig nån gång, tur att han är så söt, hihi!


Jag hamnade på trimbordet när vi sen kom in och då hittade matte nått som inte skulle vara där, en fästing som bitit sig fast uppe vid tofsen. Den behöver inte lära sig om vett och etikett för den skiten är nu död, hihi!

Matte tyckte att jag var duktig som satt still nästan hela tiden hon höll på att få grepp om den och dra ut den och sen när hon tvättade av.

Efteråt la jag mig på mitt fårskinn och slappade lite!

 

Är fästingen helt borta nu matte?

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards