Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 1 juli 2014

Av Aamor & Tina - 1 juli 2014 18:04

Matte tjatade en del på mig i morse dels för att hon själv var lite sen vilket inte var mitt fel och sen för att jag gick så långsamt! Det för ju för tusan så glest med folk att hälsa på nu om morgnarna att jag måste sitta länge och vänta och titta mycket och många gånger så jag inte missar nån. Tror minsann att alla utom matte har semester!


Rätt så lugn dag hos syrran, inte så mycket som kan hetsa upp mig om jag inte vill bli upphetsad.

Fast när mattefar kopplade oss och sa att vi skulle få åka bil när matte kom, då då blev jag lite upphetsad, hihi!

Matte skulle hjälpa matteföräldrarna att köra lite trädgårdsavfall till tippen och vi fick följa med.

Det var okej där för matte stannade i bilen men sen skulle hon inom på Netto och det gillade jag inget vidare fast mattefar var kvar - hon gick ju men var ändå rätt fort tillbaka.

Vi körde hem mot vårt men när matte gick av fick jag än en gång stanna kvar för hon skulle bara gå in med det hon handlat.

Jag satt helt tyst och väntade, enligt mattefar satt jag varken tyst eller still men det finns inget bevis så ni får tro mig på mitt ord, hihi!

När matte kom så smög hon sig fram och stod bara utanför bilen och jag fick stora ögon och nästan log sa hon och det såg ut som jag hade velat säja "där är hon min matte, äntligen". hon fick två pussar när hon kom in för även om hon lämnat mig kvar i bilen med de andra så blev jag jätteglad när hon kom. Går ju inte att vara sur på min matte!


Matte fick mat hos matteföräldrarna och sen gick vi hem. Härligt väder så vi satt ute en stund men inga katter kom och hälsade.

Jag har ätit min mat och mitt godis. Matte har startat diskmaskinen, tvättmaskinen och kört runt med dammsugaren, tydligen var det i verkligt behov att ta några varv med den för någon drar in oxelträdens torra blombitar, hihi!

Äh, jag drar snart in fler så det var knappt lönt, hihi!

Nu ska jag sova och njuta av att ha matte där hon ska vara, nära mig!

 

(från juli förra året men jag ligger precis så nu)


8 morgnar kvar att stiga upp till klockan!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards