Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 juli 2014

Av Aamor & Tina - 13 juli 2014 16:44

Vi sa att vi skulle skriva hur det var när jag flyttade hem till oss och här kommer lite av det!

Först vill jag visa 2 bilder på mattes första djur!

 

Detta är matte när hon var 2,5 månad och hennes hund Suki, han var en Pekines. Han satt bara där för att han trodde det var en boll matte har hos sig i sittern, hihi!

 

Matte nån månad äldre och troligen är det Sony, kan vara Sessan också för matte är inte helt säker.


Jag var i alla fall den första egna hunden som matte skaffade och det var bara en vecka mellan hon såg mig och till att jag flyttade hem.

Eftersom det gick så snabbt hade hon ingen möjlighet att ta ledigt från jobbet men det gick bra ändå för jag fick vara hos matteföräldrarna och syrran då.


Första natten sov vi inte nått vidare bra nån av oss, kanske det blev nån timme men det gjorde ingenting.

Matte hade hägnat in en liten del i sovrummet med kompostgaller och lagt ut tidningar, min säng och lite gosedjur och det var rätt mysigt men jag ville ändå inte vara där, hihi!

Så fort jag vaknade skakade jag galler och att det var meningen att jag skulle pinka på tidningen fattade jag inte, de prasslade ju när jag gick på dom så de undvek jag helst.

Tror jag var där i 2 eller 3 nätter och sen tröttnade matte på skakandet så hon öppnade och stängde bara till dörren med ett galler och det var mycket bättre att kunna röra sitt fritt i sovrummet.

Matte satte min säng nedanför sin så när jag ville ha närhet kallade jag bara och så fick jag hennes hand och på den somnade jag gott igen.


Gå i koppel var aldrig nått problem, inget tramsande där och ville jag inte gå så bar matte mig.

Hon var lite bekymrad över att jag inte skulle vilja gå med hem när hon hämtade mig för jag hade syrran där och det var i ett stort hus men jag ville nästan alltid hem.


Ganska så tidigt började jag springa till dörren när jag behövde gå ut och hann jag inte ut så sprang jag in på toa som är precis innan ytterdörren.

Matte tyckte att jag var så duktig och sen gjorde mattefar ett jättebra jobb med oss under dagarna så både jag och Affi blev rumsrena rätt så tidigt.

Blev nog lite lite sömn för matte den första tiden för vi gick upp tidigt för att gå ut och var ute sent sista gången men även det klarade vi. Vi har blivit bättre på "gamla dar" att sova, jag i alla fall!


Matte har berättat att hon skulle ha en hund som inte sov i sängen, inte tiggde vid matbordet, inte skällde på andra hundar och så skulle den vara lydig, hihi! Hon har en hund i alla fall, hihi!

Nu är det inte så farligt för hon har nästan fått detta för det är sällan jag sover i sängen, tigger ytterst sällan, skäller på andra hundar vill jag inte ens kommentera, hihi och lyder gör jag när jag tycker det känns vettigt, hihi!

Ändå är jag den perfekta hunden säger hon och det gillar jag att höra!


Tänk så bra jag fick det här hemma hos matte och i mitt extra hem hos matteföräldrarna, kunde inte önskat mig mer.

Jo kanske att alla mina tänder i underkäken hade kommit för då hade jag kunnat gå på utställningar för det tyckte jag var så kul men man kan kanske inte få allt här i livet.


Jag, med hjälp av matte började blogga när jag var 9,5 månad så vi har hållt på ett tag och det är kul även om mycket av våra dagar är ganska så lika varandra, händer alltid nått lite i alla fall!

 

Lillplutten äter!

Just det, det där med att äta har aldrig varit nått som stått högt på min prioriteringslista. Skulle äta 3-4 gånger när jag var valp men matte blev glad om jag åt en gång om dagen. Tandgnissel från matte många gånger men jag åt ändå inte. Godis var mycket godare, hihi!

Nu har jag ändå blivit en stor kille så jag fick väl i mig det jag behövde och än idag äter jag bara max en gång om dagen och jag måste säga att det har jag skött bra den senaste tiden för det var längesen nu jag hoppade över att äta nån dag.     

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards